۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۳۲۰۲۶
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

انس با کتاب بسیاری از افراط و تفریط ها را از بین می برد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بسیاری از مشکلات امت اسلامی از جمله تکفیر، ریشه در جهالت و نادانی دارد، گفت: کتاب بیدار گر امت اسلامی است و اگر امت اسلامی با کتاب مأنوس باشد بسیاری از افراط ها و تفریط ها در جامعه اسلامی ریشه کن خواهد شد.
جت السلام عبادي نماينده مردم بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نمانیده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در بازید از کتابخانه های عمومی درمیان  با بیان این که پیامبر اکرم(ص) به مدد کتاب، قلوب امت اسلام را از جاهلیت خارج کرده و به نور ایمان منور کردند، افزود: ایشان همواره امت را به مطالعه دعوت کرده و به آن ها توصیه می کردند که علم را از گروه و فرقه ای که باشد بگیرند و بیاموزند و در ابتدای ظهور اسلام هم کافرانی که به مسلمانان کتابخوانی و نوشتن یاد می دادند به پاس آموزش به مسلمانان آزاد می کردند.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در آخرین سفر خود در حج وداع و در عید غدیر خم مردم  را به تمسک به دو چیز دعوت کردند تا بعد از ایشان گمراه نشوند که کتاب و عترت ایشان همان دو راه نجات از گمراهی بود، اما متاسفانه پس از پیامبر(ص) مردم نه تنها عترت و ولایت الهی را رها کردند بلکه از کتاب خدا هم آنچنان که شایسته است بهره نگرفتند که همین موضوع موجب گمراهی آن ها و سقوط امت اسلامی شد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به این که امروزه بسیاری از مشکلات امت اسلام ریشه در جهل مرکب دارد، ادامه داد: اگر امت اسلام به جای جنجال و خونریزی های ناحق به مطالعه آثار و اندیشه سایر فرق اسلامی روی آورند مسیر حق را پیدا کرده و از جهالت محض خارج شده به وحدت که عصاره اسلام است خواهند رسید.

 

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: بسیاری از حاکمان کشورهای اسلامی و وهابیت اجازه مطالعه را از مسلمان گرفته و آن ها را به تقلید صرف دعوت می کنند که علت این امر آن است که می دانند اگر فرهنگ مطالعه در امت اسلامی رواج یابد بسیاری از کینه ها و اختلافات از بین خواهد رفت و مردم مسیر حق را پیدا خواهند کرد.

 

وی با اشاره به این که ملت ایران تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) هستند، گفت: از ایرانیان که پیامبر(ص) آن ها را جویندگان علم در کهکشان ها و ستارگان توصیف می کنند جای تعجب دارد که سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در سبد خانواده آن ها بسیار کم است به همین دلیل بر خانواده های ایرانی لازم است از همان ابتدا کتاب را که چراغ دانایی است به فرزندان خود معرفی کنند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان تأکید کرد: اگر می خواهیم به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه های مختلف جامه عمل پوشانده و بسترهای ظهور موعود را فراهم کنیم باید خود را با مطالعه مفید و کتابخوانی تربیت کنیم.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که باید اعتبار لازم با همکاری مردم و مسؤولان برای احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان بیرجند و درمیان فراهم شود، گفت: تا زمامی که کتابخانه مرکزی در شهرها و مرکز استان احداث نشود کمبود فضا بر کتابخانه های استان حاکم خواهد شد. /968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات