۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۳۲۵۸۱
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان غربی:

اعتماد به جوانان مسجدی لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: اگر فرصت و موقعیت کافی را برای حضور مؤثر جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و دینی دهیم و به جوانان اعتماد کنیم نتایج مطلوبی در مقابله با جنگ نرم به دست می‌آوریم.
مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان غربي

 

حجت‌الاسلام ابوذر بیگی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به جنگ نرم اظهار داشت: دشمنان با شکست در جنگ تسلیحاتی به تهاجم نرم روی آوردند و در این زمینه از تمامی ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی بهره می گیرند.

 

حجت‌الاسلام بیگی مسجدگریزی برخی جوانان را پیامدهای جنگ نرم دشمنان خواند و اظهار کرد: دشمن از راه برنامه‌های ماهواره‌ای یا اشاعه برخی رفتارها و افکار تحریک کننده در جامعه به دنبال ایجاد بی بند و باری در بین جوانان و فاصله گیری آنان از مساجد، دین، قرآن و معارف ناب اسلامی است.
 
وی با بیان این‌که همه مسؤولان فرهنگی در رسیدگی به امور جوانان و مقابله با برنامه‌های دشمنان اسلام مسؤول اند، اضافه کرد: متولیان امور دینی و فرهنگی باید با گشاده رویی و حسن خلق جوانان را از اهداف جنگ نرم و تبلیغات ضد دینی و فرهنگی دشمنان آگاه کرده و آنان را برای شرکت در برنامه های معنوی و فرهنگی مطابق با ارزش های اسلامی ترغیب کنند.
 
مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی به تأثیرگذاری حسن خلق در برخورد با جوانان اشاره و تصریح کرد: لازمه موفقیت در جنگ نرم داشتن حسن خلق و برخورد نیکو با جوانان است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری نیز به این مسأله اشاره کرده‌اند و فرموده‌اند؛ " که جوانان را با زبان مدارا و اخلاق خوش به مساجد دعوت کنید."
 
وی افزود: جوانان ایران اسلامی جوانانی صادق و با فطرت پاکند و در واقع اگر امروز شاهد کم رنگ شدن حضور جوانان در عرصه های فرهنگی و مذهبی هستیم، کوتاهی از سوی مسؤولان ومتولیان امور معنوی است که به درستی عمل نکرده ایم.
 
حجت‌الاسلام بیگی گفت: دین اسلام موافق با سخت گیری نیست، نابراین اگر مسائل را سیاسی نکرده و به بعدهای شخصی نیز نپرداخته و فقط مسایل دینی را به جوانان تبیین کنیم به طور یقین جوانان به مساجد روی می‌آورند و در مراسمات و امور فرهنگی و دینی شرکت می‌کنند.
 
مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اعتماد به جوانان و بها دادن به قشر جوان و پرانرژی را راهکار مقابله با دشمنان خواند و افزود: ما باید به جوانان برنامه بدهیم و از آنان برنامه بخواهیم، متأسفانه ما به جوانان فرصت نداده‌ایم تا توانایی‌های خود را ثابت کنند.
 
حجت الاسلام بیگی افزود: اگر فرصت و موقعیت کافی را برای حضور مؤثر آنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و دینی فراهم کرده و به جوانان اعتماد کنیم نتایج مطلوبی در مقابله با جنگ نرم به دست می‌آوریم./936/ت302/ب3
ارسال نظرات