۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۲۳۲۷۲۴
حجت الاسلام فرحزاد:

برخی دیدن سریال‌های تکراری را به خواندن قرآن ترجیح می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد با بیان اهمیت تلاوت قرآن و آشنایی با مفاهیم آن، از این‌که برخی به مسائل فرعی مانند دیدن ورزش فوتبال و سریال‌های تکراری روی آورده‌اند اما در زندگی‌شان یک بار قرآن، نهج‌البلاغه و یا صحیفه سجادیه را مطالعه نکرده‌اند، ابراز تأسف کرد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم، سه شنبه شب در جمع عزاداران حسینی در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) به اهمیت عمل کردن به دستوارت و سفارش‌های قرآن پرداخت و گفت: یکی از سفارش‌ها و وصیت امام علی(ع) بعد از ضربت خوردن به فرزندان خود عمل کردن به دستوارت قرآن بوده است، ایشان فرمودند که مواظب باشد غیرمسلمانان در عمل کردن به این دستورات از مسلمانان سبقت نگیرند.

 

حجت‌الاسلام فرحزاد ابراز کرد: مـتأسفانه بی‌نظمی، تصادف‌ها، استفاده از لوازم آرایشی، قانون‌گریزی‌ها در کشور ما آمار بالایی دارد در حالی که در کشورهای غربی چنین امری وجود ندارد.

 

 

 استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: جرج جرداق مسیحی استاد ادبیات عرب دانشگاه بیروت بوده و پنج جلد کتاب با عنوان «علی صوت العداله» نوشته است و وی در زندگی‌شان بیش از 200 بار نهج‌البلاغه را مطالعه کرده است.

 

 وی اظهار داشت: حجت‌الاسلام دشتی با الگوگیری از جرج جرداق مسیحی به تحقیق و پژوهش درباره نهج‌البلاغه روی آورده است، اما متأسفانه برخی‌ها به مسائل فرعی مانند دیدن ورزش و فوتبال و سریال‌های تکراری روی آورده‌اند ولی در زندگی‌شان یک‌بار قرآن، و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را مطالعه نکرده‌اند و با محتوای این کتاب‌ها آشنایی ندارند.

 

حجت‌الاسلام فرحزاد ابراز کرد: جمعی از مسیحیان برای دیدار از علمای به قم آمده بودند سرپرستشان بیان کرد که مدت‌ها در این فکر بودم که چگونه می‌توان مشکلات اخلاقی و خانوادگی و اجتماعی موجود در کشورهای غربی را حل کرد، بسیاری از کتاب‌های را ادیان مختلف مطالعه کردم تا این که صحیفه سجادیه شیعیان و دعای مکارم اخلاق را مطالعه کردم و دریافتم که عمل به دستوارت این دعای برطرف کنده تمام مشکلات اجتماعی جوامع مختلف است.

 

 وی در ادامه به شرح این فراز «اللهم نبهنی فی الاوقات الغفله» از دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: مشغول شدن به امور دنیا سبب فراموشی از یاد خداوند است و غفلت از یاد خداوند سبب انجام گناهان می‌شود بنابراین امام سجاد(ع) در فراز مکارم اخلاق خدا یادآوری ذکر خداوند در اوقات فراموشی را طلب کرده است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که ثروت و غنا سبب غفلت از یاد خدا و انگیزه‌ای برای انجام گناهان می‌شود، گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده است که من از فقر امتم نمی‌ترسم بلکه از غنا و ثروت‌اندوزی امتم نگران هستم، زیرا مال‌اندوزی سبب دین‌گریزی و میل پیدا کردن اشخاص به انجام گناهان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فرحزاد بیان کرد: متأسفانه بسیاری از ثروتمندان از خمس دادن و کمک به فقیران شانه خالی می‌کند و خانواده‌ها سطح متوسط بیشترین کمک را به فقرا و محرومان را دارند و در کارهای خیر پیش قدم هستند./998/پ202/ی

ارسال نظرات