۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۳۳۵۱۱
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ نماز راه جلوگیری از چالش های اخلاقی و رفتاری جامعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه گفت: بهترین راه جلوگیری از چالش های اجتماعی، اخلاقی و رفتاری در اقامه نماز است.
حجت الاسلام خوباني، معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه کارگروه اقامه نماز استان در ساری با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه گفت: بهترین راه جلوگیری از چالش های اجتماعی، اخلاقی و رفتاری در اقامه نماز است.

 

وی از برقراری تأمین اجتماعی به واسطه نماز، به عنوان یکی از تأثیرات نماز در جامعه یاد کرد و افزود: نماز یگانه عاملی است که می تواند جلوی رذایل اخلاقی را بگیرد و برای تحقق این مهم باید نقش مساجد را در جامعه پررنگ تر کنیم.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تاکید بر اهمیت انجام فریضه الهی نماز در دین مبین اسلام، گفت: ترویج فرهنگ نماز بستر برچیده‌ شدن فساد در جامعه است و این امر با همکاری ائمه جماعات مساجد و اصحاب فرهنگ و هنر میسر است.

 

حجت الاسلام خوبانی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در جاهای مختلف به اهمیت فریضه الهی نماز تاکید و اشاره فراوانی داشته چراکه نماز یکی از راه‌های رسیدن انسان‌ها به اوج و تعالی است.

 

وی در ادامه از نماز به عنوان پرچم اسلام نام برد و ادامه داد: یکی از خصایص مسلمان بودن انجام فریضه الهی نماز است و کسی که جایگاه نماز و ارزش معنوی آن را کوچک بشمارد هرگز مورد شفاعت قرار نمی‌گیرد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، مهم ترین نقش نماز در زندگی انسان را تنظیم رابطه او با خداوند دانست و با بیان این که هدف از بر پایی نماز تنها انجام یکی از فرایض دینی نیست، ادامه داد: اقامه نماز بلکه ظهور و بروز همه ارزش ها در جامعه است.

 

وی، اقامه نماز را مظهر ایمان و تقوای یک انسان دانست و با بیان این که بی احترامی و سبک شمردن نماز بی اعتنایی به فرمان الهی است، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید در برپایی این فریضه مهم الهی گوشا باشند.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که انسان به نماز محتاج است، خاطرنشان کرد: نماز ذکر بزرگ خدا است و فریضه مهم الهی یک عبادت ساده نیست بلکه نماز اعلام موضع اسلام است.

 

وی با اشاره به این که خواندن نماز در رسیدن انسان به سعادت و تعالی حقیقی نقش بسیار تأثیرگذاری خواهد داشت: ادامه داد: خواندن نماز تسلیم شدن در برابر اراده الهی است، چون اقامه نماز سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

 

حجت الاسلام خوبانی با تأکید بر خواندن نماز اول وقت از سوی آحاد جامعه، گفت: خواندن نماز اول وقت همواره در دین مبین اسلام و ائمه معصومین(ع) مورد تأکید ویژه قرار گرفته است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران به نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ نماز خوانی اشاره کرد و با بیان این که خواندن نماز باید از همان دوران کودکی به فرزند آموزش داده شود، افزود: فرزندان نماز خوان و باخدا در همه امور زندگی موفق هستند.

 

حجت الاسلام رحمت رضوی راد، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این کارگروه بر اهمیت و جایگاه نماز تاکید کرد و ارتباط با فعالان عرصه علم و ادب را یکی از فعالیت های اداره متبوع ذکر کرد و گفت: شکل گیری شخصیت فرهنگی هر فرد در نماز به میزان قابل توجهی صورت می گیرد و برای ایجاد جامعه ای آرام و امن، نماز مهمترین اهرم اخلاقی محسوب می شود.

 

محمد فوقی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران نیز در این نشست گفت: بسیاری از خانواده ها از چالش های فضای مجازی بی اطلاع و یا کم اطلاع هستند و ما باید با برشمردن این چالش ها و ترویج فعالیت های معنوی، خلاء های عاطفی و عقیدتی را در سطح جامعه پر کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات