۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۳۳۷۰۳

تشکیل هسته‌های یاوران نماز در خراسان‌رضوی

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز خراسان‌رضوی از ایجاد هسته‌های یاوران نماز در خراسان‌رضوی با همکاری کانون های مساجد برای نخستین بار در کشور خبر داد.
ياوران نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی امروز دهم آذر در مراسم تقدیر از فعالان برتر امر نماز در دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی  که در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، گفت: در خراسان‌رضوی نیز برنامه تقدیر از فعالان برتر نماز انجام می‌شود و از فعالیت‌های یک‌ساله آنها تقدیر می‌شود.

 

وی با بیان این که تقدیرشدگان در دو گروه هفت سازمان فرهنگی و هفت سازمان غیرفرهنگی در نظر گرفته شدند که از سوی رؤوسای سازمان‌ها و دستگاه‌ها به ستاد اقامه نماز خراسان‌رضوی اعلام شدند، افزود: ارزیابی های انجام شده درقالب برنامه‌هایی همچون برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فعالان نماز و پر کردن فرم‌های ارزیابی از سوی شرکت‌کنندگان، ارزیابی فرم‌ها توسط اعضای شورای ارزیابی صورت گرفته است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان‌رضوی در ادامه به تشریح دیگر فعالیت های این ستاد در راستای ترویج فرهنگ نماز پرداخت و اظهار داشت: برگزاری مسابقاتی همچون ساجدان عاشق، نیایش قلم، فراخوان اجلاس نماز، جشنواره فرهنگی هنری نماز و مسابقه وبلاگ‌نویسی در خراسان‌رضوی جزو مهم‌ترین مسابقاتی است که برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه ازایجاد هسته‌های یاوران نماز در خراسان‌رضوی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این هسته‌ها شامل50 هسته در مشهد و 50 هسته در شهرستان‌های استان است که با همکاری کانون‌های مساجد انجام می‌شود.

 

احسان ارکانی، معاون توسعه مدیریت استانداری خراسان‌رضوی نیز در ادامه با اشاره به این که در حوزه نرم‌افزاری باید توجه بیشتری به اقامه نماز شود، تصریح کرد: خوشبختانه با همت و مشارکت سایر دستگاه‌های مربوطه تلاش می‌شود مشکلاتی همچون ترغیب نسل جوان به اقامه نماز اول وقت، اقامه نماز جماعت در مساجد و نداشتن ائمه جماعت برای برخی از مساجد در حوزه نرم‌افزاری رفع شود.

 

رییس شورای نماز استانداری خراسان‌رضوی افزود: تکریم ارباب رجوع و توجه به برنامه‌های مهم اداری به عنوان شاخص‌های در نظر گرفته شده در بخش ارزیابی فعالان نماز در دستگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد./934/پ202/ب4

ارسال نظرات