۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۳۴۰۱۷
سردار فضلی:

شهدا با هنر ایثارگونه و مقاومت بی پایان خود حماسه ای ماندگار آفریدند

خبرگزاری رسا ـ سردار فضلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شهدا بی‌ادعا اما با هنر ایثارگونه و مقاومت بی‌پایان خود حماسه‌ای ماندگار آفریدند.
سردار فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سردار علی فضلی، قائم مقام و جانشین بسیج مستضعفین، ظهر امروز در کنگره شهدای هنرمند در اردبیل، با اشاره به شهدای هنرمند کشور، خاطرنشان کرد: شهدای هنرمند در عرصه ایثار، جهاد و شهادت گوی سبقت را از همه ربودند و به تکلیف خود در لبیک به ولی امر زمان در صحنه هنرمندی ایثار و شهادت جان فدا کردند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه تئاتر کشور افزود: در آستانه اربعین حسینی شاهد برگزاری کنگره بزرگداشت شهدایی هستیم که بی‌ادعا اما با هنر ایثارگونه و مقاومت بی‌پایان خود حماسه‌ای ماندگار آفریدند.

 

سردار فضلی با اشاره به دیدار اخیر بسیجیان با مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری قاطبه ملت ایران را ملتی بسیجی و بابصیرت توصیف و به ارکان این نیروی خلاق اشاره کردند که شامل احساس مسؤولیت انسانی و الهی و مجهز شدن به عنصر بصیرت در مسیر حرکت منطقی بسیج و تقویت این روحیه است.

 

قائم مقام و جانشین بسیج مستضعفین، اظهار داشت: اگر در این عرصه احساس مسؤولیتی وجود دارد باید این احساس مسؤولیت با بصیرت هم‌آمیختگی پیدا کند چرا که فتنه 88 نشان داد تنها احساس مسؤولیت نمی‌تواند موثر باشد بلکه مجهز شدن به عنصر بصیرت در این مسیر راهگشا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در 3 دهه اخیر عده‌ای با احساس مسؤولیت اما بدون بصیرت به ضرر نهضت امام انقلاب حرکتی را انجام دادند که نه تنها موثر واقع نشد بلکه طمع دشمن را برانگیخت.

 

همکاری بسیج در اعزام کاروان های زیارتی اربعین حسینی

 

سردار فضلی قرارگاه بسیج را در تقویت جبهه بصیرتی با راه‌اندازی اردوهای هجرت و راهیان نور یادآور شد و گفت:‌ هنرمندان ما نیز با هنر آرمانی، عبادی و اعتقادی خود می‌توانند به تقویت این حوزه بیش از گذشته کمک کنند.

 

قائم مقام و جانشین بسیج مستضعفین با اشاره به برخی از غفلت‌های تاریخی نسبت به تقویت هنر اصیل انقلابی اظهار کرد:‌ اگر هنر در متن انقلاب نباشد در پیشبرد اهداف دچار مشکل می‌شویم چرا که باید هنر اصیل مورد توجه و الگوی هنرمندان امروز باشد.

 

سردار فضلی در ادامه سخنان خود به مشارکت و همکاری خوب سازمان بسیج مستضعفین در تقویت و راه‌اندازی مجموعه‌های عزاداری برای اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ما در قالب کاروان راهیان نور به کمک حج و زیارت آمدیم تا زائران حسینی در اعزام به کربلای معلا مشکل خاصی نداشته باشند.

 

وی از اعزام 456 هزار نفر از طریق مرزهای زمینی برای حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی در کربلا خبر داد و افزود: پیش بینی می شود تا دو برابر این میزان زائر به کشور عراق عزیمت کنند تا در مراسم اربعین حسینی حضوری باشکوه داشته بشند.

 

قائم مقام و جانشین بسیج مستضعفین صادر شدن ویزا را در مرزها عامل اصلی ترغیب و تشویق مردم برای حضور در این مراسم دانست و گفت: دیروز از طریق قرارگاه راهیان نور 14 هزار نفر از چزابه و شلمچه به سمت کربلای معلی حرکت کردند.

 

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 5 میلیون زائر کربلای ایران نیز از طریق کاروان های راهیان نور به حج بصیرتی اعزام می‌شوند و حضور جوانان و نوجوانانی انقلابی در مناطق عملیاتی جنوب عامل آگاهی آنها از ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان است.

 

هنر هنرمندان منشأ آشنایی نسل آینده با مبانی اعتقادی و ارزشی است

 

سردار فضلی با تاکید بر ضرورت اعزام گروه‌های هنری برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور افزود: هنر هنرمندان ما می‌تواند منشا خیر و برکت در آشنایی نسل آینده با مبانی اعتقادی و ارزشی باشد.

 

وی با اشاره به بصیرت هنرمندان در تبعیت از مقام معظم رهبری و صیانت از ارزش‌های انقلابی اظهار کرد: ملت ایران برخلاف دوران صدر اسلام وفادارترین امت به امام ولی زمان خود هستند و هیچ وقت حاضر نیستند از خط ولایت و دایره محبت به امام خود دور باشند.

 

قائم مقام و جانشین بسیج مستضعفین با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی تصریح کرد: تا دیروز 347 هزار و 920 دانش‌آموز کشور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند تا میهمان سرزمین شهدا و کربلای ایران باشند.

 

سردار فضلی دو انتظار سازمان بسیج مستضعفین را از جامعه هنری بیان و اظهار کرد: نخستین انتظار این است که در صحنه نمایش و تئاتر فرصتی برای تبلیغ و تبیین دین الهی و ارزش‌های اسلامی فراهم آمده و در این عرصه هنرمندان بسیجی نقش‌آفرینی کنند و در کنار آن باید اصل پایداری و مقاومت نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

وی دو رسالت هنرمندان را در بیان عواطف متعالی بشر و کرامت اخلاقی و نجات انسان‌ها از پست‌ترین و رذل‌ترین خصائل یادآور شد و افزود: در این زمینه باید به مرام قرآن و اسلام رجوع کرد./937/پ202/ب4

ارسال نظرات