۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۳۴۴۲۸

فعالیت بیش از 800 کانون فرهنگی در سطح مساجد آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی گفت: بیش از 800 کانون در سطح مساجد استان راه اندازی شده که 26 باب از آن ها به صورت تخصصی فعالیت می کنند.
محمد هادي‌نيا، مسؤول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: بیش از 800 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده که 26 باب از آن ها کانون های تخصصی هستند.

 


هادی نیا با باین این‌که250 کتابخانه عمومی و 10 باب خانه فرهنگی دیجیتال نیز در کانون های مساجد استان فعالیت می کند، گفت: ویژه برنامه‌های مختلفی در طول سال از سوی این مراکز فرهنگی و هنری اجرایی می شود که برگزرای مسابقات قرآنی مدهامتان بخشی از فعالیت های قرآنی بوده است.

 


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی کاربردی شدن مفاهیم قرآن موجب کاهش بزهکاری و آسیب های اجتماعی در جامعه را از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان عنوان کرد و گفت: 163 نفر در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند.

 


وی خاطرنشان کرد: تعداد 35 نفر در رشته قرائت، 17 نفر در رشته حفظ بالای 16 سال، 45 نفر در رشته حفظ زیر 16 سال، 30 نفر در رشته ترتیل، 11 نفر در رشته اذان بالای 16 سال، 19 نفر در رشته اذان زیر 16 سال و 6 نفر در رشته صحت قرائت اذکار نماز شرکت کردند.

 


هادی‌نیا با اشاره به اسامی داوران جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: آقایان پورجمال، جواد صباغ، مجید باوردی، یونس ملارسولی، داود محمودی و ابراهیم عبدی در قالب 2 گروه داوری به ارزیابی شرکت کنندگان در رشته های قرائت، حفظ زیر 16 سال و بالای 16 سال، ترتیل، اذان زیر 16 سال و بالای 16 سال و صحت قرائت اذکار نماز پرداختند.

 


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی با بیان این‌که نیمی از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات از شهرستان های استان آذربایجان شرقی هستند، افزود: استقبال از این جشنواره سال به سال افزایش پیدا می کند، هر چند با افزایش تعداد شرکت کنندگان، بودجه ها و اعتبارات این جشنواره افزایش نداشته است.

 


وی ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان به سمت قرآن و عترت را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات دانست و گفت: هدف اصلی فهم قرآن است، هر چند قرائت قرآن نیز موجب اقامه صحیح بسیاری از عبادات است، ضمن این‌که کاربردی ترین شدن مفاهیم قرآن از دیگر اهداف، انس با قرآن است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات