۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۳۴۵۱۸
کارشناس رادیو معارف:

خون شهدای کربلا خط بطلانی بر توطئه دشمنان اسلام کشید

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رادیو معارف با اشاره به عظمت قیام کربلا گفت: امام حسین(ع) با تمام قدرتی که داشتند تن به شهادت داد و خط بطلانی بر توطئه دشمنان اسلام کشید.
حجت‌الاسلام قائمي، استاد اخلاق حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر قائمی استاد درس اخلاق حوزه علمیه در مراسم عزاداری شب گذشته حسینیه منتظران حضرت مهدی (عج) با اشاره به آیات قرآن کریم به بیان مقام پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: قرآن کریم می فرماید «لقد جاءکم رسول من انفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمؤمنین رئوف رحیم».
 
وی بر اساس احادیث، اول مخلوق عالم هستی را پیامبر اکرم (ص) ذکر کرد و اظهار داشت: پیامبر (ص) فرمود« اول ما خلق الله نوری » اول چیزی که خداوند خلق کرد نور من هست و در حالات پیامبران گذشته آمده است که به نور پنج تن تمسک کرده اند.
 
حجت الاسلام قائمی با توجه به آیات « إذا جاء نصر اللّه والفتح و رأیت الناس یدخلون فی دین اللّه أفواجاً فسِّبح بحمد ربک واستغفره إنه کان تواباً» گفت: با دقت در دوران حضور پیامبر (ص) در مدینه متوجه می شویم که در آن زمان مردم گروهی به سوی رسول خدا(ص) می آمدند تا مسلمان شوند و هیچ اکراهی و اجباری برای آن ها نبود.
 
کارشناس رادیو معارف ادامه داد: پس از وفات پیامبر(ص) مردم به حضور در مدینه برای اسلام آوردن ادامه دادند اما به علت عدم جانشینی مناسب و نرسیدن به جواب های مناسب از مسلمان شدن دور می شدند اما حضرت علی (ع) می کوشید تا به پاسخ ها جواب مناسب دهد و آن ها را به اسلام جذب کنند.
 
وی به عدالت و علم امیر المؤمنین (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: عدالت و علم امام علی (ع) به گونه ای بود که همه مطلع بودند و باور داشتند و به دلیل این عدالت و عظمت زمینه های مبارزه با امیرالمؤمنین (ع) در موارد مختلف فراهم شد.
 
حجت الاسلام قائمی با با بیان معنای مظلومیت و اشاره به مظلومیت اهل بیت(ع) تصریح کرد: مظلوم کسی است که در عین قدرت داشتن به خاطر عمل به وظیفه از قدرت خود استفاده نمی کند و به او جفا می شود و اهل بیت(ع) با توجه به قدرتی که داشتند به خاطر فرمان خداوند از توانایی خود استفاده نمی کردند و در دنیا در حقشان ظلم می شد.
 
استاد درس اخلاق حوزه با بیان حدیثی در زمینه قدرت اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) فرمود اگر عاصف تخت بلقیس را در یک چشم به هم زدن برای سلیمان (ع) آورد تنها قطره ای از دریای علم کتاب را می دانست و من از تمام علم کتاب آگاه هستم بنابراین قدرت اهل بیت (ع) در بالاترین حد است.
 
کارشناس درس اخلاق حوزه با اشاره به قیام کربلا برای هدایت شیعیان و اسلام تاکید کرد: امام حسین (ع) با تمام قدرتی که داشت، درخواست فرشتگان و اجنه را برای کمک رد کرد زیرا می خواست با ریختن خون خط بطلانی بر دشمنان اسلام بکشد و سبب هدایت مسلمانان شود.
 
حجت الاسلام قائمی در پایان به داستان هدایت وهب اشاره کرد و گفت: اگر امام حسین (ع) از قدرت خود استفاده می کردند تنها برای هدایت مردم بود و در کربلا تنها راه برای هدایت را کشته شدن به صورت مظلومانه و شهادت کودکان و جوانان دانست که تا کنون و تا زمان ظهور امام زمان (عج) موجب هدایت بندگان می شود./1322/پ202/ف
ارسال نظرات