۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۳۵۳۴۱
آیت‌الله ممدوحی:

مبارزه با فساد با داد زدن و شعار دادن محقق نمی شود/ مرقومه رهبر انقلاب تلنگری جدی به مسؤولان نظام است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گلایه از کم‌کاری مسؤولان نسبت به مبارزه با فساد اظهار داشت: مسؤولان هر وقت غالبا می‌خواهند به مردم مسکنی داده و آنها را نسبت به موضوعی آرام کنند همایشی را برگزار می‌کنند و به دنبال آن هیچ‌گونه عملکردی نیست.
آيت الله ممدوحي ممدوحي

آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فرمان هشت ماده‌ای سال 80 و مرقومه رهبر معظم انقلاب به «همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد»، را بهترین راهکار برای مبارزه با فساد دانست.

 

وی گفت: با شعار دادن، داد و فریاد زدن که مشکلی حل نمی‌شود، مسؤولان نباید تنها به همایش قناعت کرده و آنها را به رخ مردم بکشند، باید در عمل وارد میدان شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گلایه از کم‌کاری مسؤولان نسبت به مبارزه با فساد اظهار داشت: مسؤولان هر وقت غالبا می‌خواهند به مردم مسکنی داده و آنها را نسبت به موضوعی آرام کنند همایشی را برگزار می‌کنند و به دنبال آن هیچ‌گونه عملکردی نیست.

 

وی مرقومه رهبر انقلاب را تلنگری جدی به مسؤولان دانست و تصریح کرد: امیدواریم اینباره نصایح رهبر معظم انقلاب مؤثر واقع شده و در عمل شاهد حرکت افراد برای مبارزه با مفاسد باشیم.

 

آیت‌الله ممدوحی عدم انگیزه کافی مسؤولان برای مبارزه با فساد را از دلایل عدم تحقق فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب برای مبارزه با فساد خواند و گفت: بسیاری از افراد به دنبال خدمت کردن هستند، ولی متأسفانه عده‌ای انگیزه ندارند.

 

وی تصریح کرد: گاهی نداشتن انگیزه سر فصل بسیاری از کارها می‌شود؛ از این‌رو باید انگیزه را در خود تقویت کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عملکرد قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی به ویژه مفاسد کلان اقتصادی را نیز مثبت ارزیابی نکرد و بیان داشت: باید از راهش وارد شد؛ خود مسؤولان می‌دانند در ادارات به ویژه بانک‌ها چه خبر است.

 

وی ادامه داد: باید در ادارات و بانک‌ها ناظرانی دقیق و با ایمان وجود داشته باشند؛ به گونه‌ای که این افراد خود با مدیران و رؤسا تبانی نکنند، همچنین کارها را بر اساس حساب و کتاب مورد بررسی قرار دهند.

 

آیت‌الله ممدوحی در پایان گفت: با ایستادن و از راه دور دستور دادن چیزی حل نشده و کاری پیش نمی‌رود، بلکه باید وارد عمل شد و مسائل را رها نکرد./993/ت302/ج

ارسال نظرات