۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۳۵۴۰۹
خطیب جمعه نجف آباد:

مبارزه با فساد نیازمند اقدامات عملی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی،‌ گفت: اگر برخوردها با مفاسد به صورت جدی انجام شود و برای اقشار مردم مبارزه با فساد به صورت ملموس صورت گیرد به مراتب از برپایی سمینارها و نشست ها بهتر است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد پیام اربعین را بسته نبودن راه شهادت بیان کرد و گفت: امام حسین(ع) و یارانشان در عاشورا و در صحرای کربلا به شهادت رسیدند ولی اهمیت اربعین از آن روز نیز بالاتر بود چرا که پیام شهدای دشت کربلا را به گوش تمام جهان رسانید.

 

وی با بیان این که کاروان اسرای اهل بیت، پیروزمندترین و آزاده ترین کاروان تاریخ بشریت است، افزود: این کاروان پیام ابلاغ توحید و شکستن کمر فاسقان را با صبر و استقامت خودشان در سراسر مسیر اسارت و حتی فراتر از آن منتشر کردند.

 

حجت الاسلام حسناتی استقلال و عزت بشریت را در گرو همگام شدن با قیام حسینی برشمرد و گفت: اگر بشریت بخواهد به عزت و استقلال واقعی برسد تنها باید وارد این مسیر شود و احیای اربعین مهم ترین راه رسیدن به عزت و سربلندی است.

 

وی درباره راهپیمایی میلیونی زائران حسینی افزود: طبق روایاتی که وارد شده است مردم دنیا اسلام را به واسطه سیدالشهدا می شناسند و مسلمانان با این حرکت عظیم که نمونه آن برپایی نماز جماعت میان نجف تا کربلا به رهنمودی حضرت آیت الله سیستانی به مسافت 30 کیلومتر با حضور شیعه و سنی است، کشتی نجات را به بشریت نشان خواهد داد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در رابطه با برپایی سمینار ارتقای نظام اداری و مبارزه با فساد که از سوی سه قوه برگزار شد، بیان داشت: این گونه سمینارها همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز با مرقومه ای به این سمینار بیان کردند، مبارزه با فساد نیاز به برپایی سمینار ندارد و عزم و اراده جدی سه قوه را می طلبد.

 

وی در ادامه افزود: اگر برخوردها با مفاسد به صورت جدی انجام شود، و تصمیم ها عملیاتی گردد و برای اقشار مردم مبارزه با فساد به صورت ملموس صورت گیرد، به مراتب از برپایی سمینارها و نشست ها بالاتر است.

 

امام جمعه نجف آباد همچنین با اشاره به مذاکرات و پیامدهای آن افزود: نباید مشکلات درونی جامعه را به بحث مذاکرات گره بزنیم که دشمن تنها در صدد دور کردن ما از دین و انقلاب و نظام است و اندیشه های پست و الکلی خود را در قالب مذاکرات به ما تحمیل کنند و تاکنون در این زمینه با قدرت تمام به پیش رفته ایم.

 

وی در ادامه تنها راه مذاکره با ظالم را منطق قدرت و قوت و شکوه بیان داشت و گفت: طمع به بیگانگان هرگز در بحث مذاکرات هسته ای جایی نخواهد داشت و حاضر شدگان در میز مذاکره کسانی نیستند جز مفسدان جهانی که به اسم حقوق بشر در لجن زار رفتار خود فرو رفته اند.

 

حجت الاسلام حسناتی رسوایی های به وجود آمده در جهان غرب را نمونه روشنی برای به زانو در آمدن استکبار جهانی برشمرد و افزود: به خاک و خون کشیده شدن مردم بی گناه سیاه پوست در آمریکا و برملا شدن جنایات سازمان سیا در زندان ها که به اسم تروریسم برپا شده است، نمونه ای از مرگ عدالت در آمریکا و اروپا است.

 

وی در ادامه بیان کرد: این گونه رسوایی های جهانی نشانه مرگ ابرقدرت های برفی جهان است و باعث انسجام و وحدت هرچه بیشتر دنیا برای رسیدن به قله های کرامت، آزادگی و جامعه مهدوی خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد از جمله مناسبت های هفته آینده را روز پژوهش بیان کرد و گفت: روز پژوهش از آن مناسبت هایی است که سبب خواهد شد تا در حوزه های مختلف علمی و مورد نیاز جامعه بیشتر تأمل کنیم که برای رسیدن ب اوج قله های علمی جهان نیازمند حرکت جهادی و حسینی عمل کردن هستیم.

 

وی 27 ذر روز وحدت حوزه و دانشگاه را روز ادغام دو رکن بزرگ فکری جامعه بیان کرد و افزود: باید سعی کنیم تا ازهمان دوران کودکی و مهدکودک ها رابطه میان حوزه و آموزش و پرورش برقرار شود و در هر دوره آموزشی این نقش پررنگ تر گردد که هدف اصلی دشمن جدایی میان قطب های علمی کشور است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات