۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۳۵۶۱۰
آیت‌الله سلیمانی:

حضور میلیونی زائران اربعین کوچک‌ترین نشانه عظمت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شیعه به وسیله استفاده از جنگ نرم به یک قدرت جهانی تبدیل شده است، گفت: حضور بالغ بر بیست میلیون نفر در شهر کوچک کربلا که در قالب جنگ نرم انجام می‌شود، کوچکترین نشانه عظمت و عزت شیعه است.
سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، 22 آذرماه مصادف با اربعین حسینی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در مسجد حضرت قائم(عج) این دانشگاه گفت: نبرد حق و باطل همواره در طول تاریخ مستمر و پایدار بوده است و در هیچ برهه‌ای از زمان، صحنه آفرینش خالی از این جنگ نبوده است از زمان نخستین انسان یعنی آدم ابوالبشر نبرد بین حق و باطل وجود داشت تا امروز در عصری که ما زندگی می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی نبرد جبهه حق با باطل از دو شیوه خارج نبوده است یک شیوه جنگ گرم و استفاده از سلاح‌های خشن نظامی و دیگری استفاده از ابزارهای فرهنگی تحت عنوان جنگ نرم بوده که این جنگ نرم در صورتی استفاده می‌شود که گروهی یا توان مقابه با دشمن به وسیله ابزار جنگی را ندارند و یا به کاربردن چنین سیستمی را به مصلحت نمی‌دانند.

 

آیت‌الله سلیمانی تأکید کرد: قدرت نرم به معنای فریاد، اعتراض و راهپیمایی است جنگ نرم یعنی دفاع بر اساس ایمان و عقیده یعنی داشتن مرزبندی قوی بین حق و باطل و قدرت تشخیص تولی و تبری مفهوم در زیارت عاشورا و زیارت اربعین نیز از همین قدرت نرم در قالب "سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم" استفاده می‌شود.

 

وی اظهار داشت: شیوه مبارزه با باطل از سوی سازماندهی جبهه حق بر اساس موضع‌گیری قوی، فراگیر و تعمیم یافته به سراسر نیروهای هم‌فکر برای مقابله با دشمن، شیوه جنگ نرم است امروز در دنیا جوزف نای را بنیانگذار قدرت نرم می‌دانند و افتخار تئوریزه‌کردن ان را به او داده‌اند اما این تلقی غلطی است زیرا این شیوه ریشه در تاریخ بشریت دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوگواری‌ها، راهپیمایی‌ها، لعن و نفرین کردن، تبری و بیزاری جستن نشان از قدرت نرم دارد اینکه ما در طول تاریخ اسلام به عنوان گروه اقلیت با جریان اکثریت و زورمدار توانسته‌ایم از دین خود پاسداری کنیم و اجازه تحریف کتاب آسمانی خود را نداده‌ایم، ناشی از استفاده از قدرت نرم است.

 

وی بیان کرد: یک نماد از قدرت نرم اسلام اربعین است اسلامی که در روزگاری آنقدر ضعیف شده بود که فرمودند فقط سه نفر پشتیبان این تفکر بودند در عاشورا نهال امامت را پایمال کردند قدرت زمان به گونه‌ای با آن درگیر شده بود که اجازه ماندن جسد بی‌جانش را ندادند آن را مثله و خُرد کردند.

 

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: در زیارت‌نامه‌ها برای سه نفر پس از واژه مظلوم، واژه مهتضم به کار می‌رود که آن سه نفر حضرت مسلم بن عقیل(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) هستند.

 

وی افزود: بار مسؤولیت امام حسین(ع) پس از شهادت ایشان به امام سجاد(ع) رسید با او هم به گونه‌ای برخورد کردند که به ظاهر تضعیف شده بود پایش را به شتر بسته بودند به گردنش زنجیر اسارت زده بودند تا شاهرگ حیاتی اسلام را قطع کنند اما برعکس به ضرر آنان تمام شد.

 

وی اشاره کرد: شیعه به وسیله استفاده از جنگ نرم به یک قدرت جهانی تبدیل شده است و در طول تاریخ با تعظیم و تجلیل شهدا از آسیب‌ها مصون مانده است حضور بالغ بر بیست میلیون در شهر کوچک کربلا که در قالب جنگ نرم انجام می‌شود، کوچکترین نشانه عظمت و عزت شیعه است./831/پ202/ب4

ارسال نظرات