۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۲۳۵۹۶۱
مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد کشور خبر داد:

مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان، بهمن ماه در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد کشور گفت: امسال مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در 32 مرکز استان برگزار شد و مرحله کشوری آن نیز بهمن ماه سال جاری در خوزستان برگزار می‌شود.
ميرزايي، مدير کل هنري ستاد عالي کانون هاي مساجد کشور

مجتبی میرزایی نسب، مدیر کل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حاشیه بازدید از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: دبیرخانه جشنواره جوانان مساجد کشور از سال 81 فعالیت خود را آغاز کرده و در قالب جشنواره های فرهنگی، ورزشی، هنری و قرآنی به صورت منطقه ای و کشوری برگزار شده است.

 

وی جشنواره قرآنی مدهامتان را از جمله این جشنواره ها خواند و گفت: سرود و تواشیح، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، وبلاگ نویسی، نشریات تجربی، شیوه های نوین تدریس دینی از جمله جشنواره جوانان مساجد کشور بوده است.

 

مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد کشور از برگزاری مرحله کشوری مدهامتان در خوزستان خبر داد و گفت: امسال نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان برگزار می شود که در 32 مرکز استان، مرحله استانی برگزار شده و مرحله کشوری آن بهمن ماه در خوزستان برگزار خواهد شد.

 

میرزایی نسب از استقبال خواهران در جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد و گفت: به پاس ارج نهادن به زحمات خواهران امسال و برای اولین بار مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان در بخش خواهران برای 9 استان برگزار کننده مرحله استانی، در قم برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بالغ بر 29 هزار نفر در کشور در رشته های مختلف جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت کردند، افزود: جشنواره مدهامتان همه ساله در رأس برنامه ها و برنامه ریزی های فعالیت های قرآنی معاونت فرهنگی ستاد عالی قرار دارد و در قالب دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد در سراسر کشور برگزار می شود.

 

وی از ابتکار دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در طراحی نرم افزار محاسبه امتیازات شرکت کنندگان در مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان تقدیر کرد و افزود: برای نخستین بار است که محاسبه امتیازات در این جشنواره به صورت الکترونیکی انجام گرفته و انشاالله از این نرم افزار در مرحله کشوری نیز بهره خواهیم برد.

 

مدیر کل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر و به منظور ارتقای سطح فعالیت های هنری کانون های مساجد کشور، 2 کتاب در حوزه هنری و فعالیت های هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور رونمایی می شود.

 

وی افزود: کتاب شعر مربوط به جشنواره گلدسته های سپید و کتاب سرود با مطالب استاد حقی که انشالله همزمان با دهه فجر منتشر و توزیع می شود و در اختیار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به جشنواره سرود رضوی گفت: 22 بهمن ماه پذیرش گروه های سرود برتر در روستای کردر میناب آغاز می شود.

 

میرزائی از ساماندهی گروه های سرود کانون های مساجد کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با این ساماندهی حمایت های مادی و حمایتی بیشتری صورت می گیرد./1305/ت302/ب6

ارسال نظرات