۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۳۶۳۲۸

فعالیت 70 مبلغ دینی در مدرسه علمیه الزهرا شیراز

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه الزهر (س) شیراز گفت: 70 مبلغ مدرسه علمیه الزهرا(س) به صورت تخصصی به تبلیغ و تبیین آموزه‌های دینی در سطح شهر مشغول هستند.
حوزه علميه خواهران

زهرا احمدی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شیراز در در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با بیان این که در این مدرسه علمیه 199 طلبه مشغول به تحصیل هستند، گفت: حوزه علمیه الزهرا(س) در سطح دو فعالیت دارد و کلاس های آموزشی با 6 پایه در این حوزه برگزار می شود.

 

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) با اشاره به این‌که مبلغان مجرب و متخصصی در این مدرسه حضور دارند، بیان کرد: مبلغان این مدرسه گروه بندی شده اند و برای جوانان و نوجوانان، هیات‌ها، مساجد، محلات، دانشگاه‌ها، ارگانها، مشاور دانشگاه، آموزش و پرورش، کمیته امداد،‌ دفتر تبلیغات و دیگر نهادها کار مشاوره و تبلیغ دین را انجام می‌دهند.

 

احمدی در ادامه گفت: در این مدرسه علمیه مهد کودکی ویژه فرزندان طلاب دایر شده تا خللی به کار آموزشی مادران وارد نشود.

 

وی از موفقیت های این مدرسه علمیه در زمینه های مختلف علمی خبر داد و با اشاره به این مطلب که 4 نفر از طلبه های این مدرسه به مسابقات کشوری شهید مطهری راه پیدا کرده اند، ابراز داشت: یکی از طلبه های این مدرسه رتبه نخست قرائت قرآنی در کشور را بدست آورده و واحد پژوهش این مدرسه نیز واحد برتر فارس و کشور شده است.

 

احمدی در ادامه افزود: از 10 نفر راه یافتگان به جشنواره علامه حلی از فارس 5 نفر از طلبه های مدرسه علمیه الزهرا (س) بوده همچنین 10 اثر از آثار طلبه های این مدرسه به جشنواره بانوی کرامت راه پیدا کرد که رتبه های خوبی را نیز به دست آورد.

 

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شیراز از برنامه های مختلف خود در این حوزه صحبت کرد و گفت: اعزام مبلغ به اردوهای راهیان نور از دیگر برنامه های این مدرسه است که هر ساله تعدادی از طلبه ها برای راویتگری جبهه و جنگ به این اردوها اعزام می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم و بزرگ این مدرسه طرح «راعون» است، در این طرح تربیت مربی کودکان است که نخستین دوره آن با تعداد 60 نفر، از مردم و طلاب برگزار شد و هدف اصلی آن آموزش شیوه های صحیح تربیت کودکان به مادران و مربیان است.

 

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) شیراز با بیان این مطلب که مدرسه علمیه الزهرا(س) در زمینه های مختلف خدماتی را به بانوان شیراز ارایه کرده است افزود: در این مدرسه مبلغان نمونه‌ای فعالیت دارند که در ماه محرم به خانه ها، ارگانها و حسینه ها اعزام و به تبیین احکام، مهارت های زندگی، آسیب های ماهواره و بیان مسائل اعتقادی و اخلاقی می‌پردازند.

 

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شیراز در رابطه با هدف اصلی این مدرسه گفت: تمام هدف حوزه در این است که اگر تمام این عزیزان مدرس یا محقق نمی شوند حداقل یک مبلغ خوب و توانمند باشند تا بتوانند به صنف خودشان در این جامعه خدمت کنند./835/ت302/ب4

ارسال نظرات