۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۳۶۳۲۹
مدیر حوزه علمیه الزهرا شیراز:

مسأله حجاب در جامعه به یک معضل تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ زهرا احمدی مدیر و مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) شیراز گفت: در جامعه ای که در آن زندگی میکنیم از لحاظ حجاب دچار معضلاتی هستیم و این موضوع دیگر از مهم و مساله گذشته و یک معضل شده است.
عفاف و حجاب

زهرا احمدی، مدیر و مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با بیان این موضوع که تمام ارگان ها و سازمان ها باید برای حل مشکل حجاب تلاش بیشتری بکنند، گفت: بخشی از امر به معروف و نهی از منکر را حوزه ها می توانند همکاری کنند و بخش دیگرش را ارگان های دیگر دست به دست هم بدهند تا بتوان در کنار هم این معضل را حل کرد.

 

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) شیراز تربیت ناصحیح برخی از خانواده ها را عامل این بدحجابی ها دانست و بیان کرد: رواج ماهواره یکی از سنبل های فساد و رواج دهنده ابتذال است و متاسفانه در کنار این مسأله روشهای نا صحیح و ناثوابی که در مدارس و حتی در دانشگاه ها به صورت غیرمستقیم به فرزندان آموزش داده می شود و تربیت در کنار تعلیم به کلی فراموش شده است.

 

وی با تأکید بر این مطلب که متأسفانه در مدارس و دانشگاهها مسائل دینی و تربیتی لحاظ نمی شود و تنها علم است که شاخص قرار داده شده است گفت: اگر خانواده ها به ارزش حجاب که امر خداوند است و نباید حکم خداوند را زمین گذاشت توجه نکنندجامعه با یک مشکل جدی رو به رو خواهد شد.

 

زهرا احمدی تأکید کرد: اطاعت از تمام دستورات خداوند واجب است که متأسفانه به آن توجه ای نمی شود و هرچیزی را که دوست نداشته باشند مثل حجاب را حذف می کنند.

 

وی در ادامه با بیان این موضوع که خانواده ها برای برگشت حجاب به جایگاه اصلی خودش باید یک نگاه مجدد به حجاب داشته باشند، افزود: زنها گوهر وجودی خودشان را فراموش کرده اند و برای حل این موضوع باید ابزار گناه و ترویج گناه جمع بشود و در کنار آن امر به معروف و نهی از منکر رشد کند.

 

مدیر و مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) شیراز با اشاره به این مطلب که بی حجابی ابعاد بسیار زیاد و مختلفی را تحت پوشش قرار می دهد اشاره کرد و گفت: ضربه به اقتصاد، روابط خانوادگی و مسائل اجتماعی و آسیب های فردی از عوارض بدحجابی در جامعه هست.

 

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: هر کسی که بی حجاب و بی بند و بار است فکر می کند که به خودش تنها ضربه می زند با وجودی که اینطور نیست این نوع بی حجابی ها خانواده ها و دیگر بانوان را هم به یک رغابت کاذب می کشاند و یک فضای ناامن و هرج و مرج را ایجاد میکند که اگر زودتر به مسأله عفاف و حجاب رسیدگی نشود جامعه ایران اسلامی با یک شرایط مواجه خواهد شد که غیر قابل جبران و غیر قابل کنترل خواهد بود.

 

احمدی در خاتمه با بیان این موضوع که حجاب تنها درباره خانم ها نیست و درباره آقایان نیز هست، افزود: هم از نظر پوشش ظاهر و هم از نظر پوشش و حجاب درون، مردها هم حد و حدودی دارند که باید رعایت کنند و این موضوع نباید یک جانبه باشد و باید در رابطه با مردها هم موضوع حجاب لحاظ بشود./835/ت302/ب6/

ارسال نظرات