۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۳۶۶۶۵
حجت‌الاسلام رفیعی:

مساجد باید به امکانات رسانه‌ای مجهز شوند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به لزوم حضور رایانه در مساجد اشاره کرد و گفت: با توجه به هجوم فرهنگ غرب به اعتقادات مردم، مساجد سطح شهر باید به رایانه و امکانات رسانه‌ای مجهز باشند تا بتوانیم جوانان را کنترل کرده و شبهات را از جامعه رفع کنیم.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در هفتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر  که در حسینیه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، تقید به دین و ارزش بالای دین‌داری در جهت پیاده‌سازی حیات طیبه در جهت ریشه‌کن کردن فساد را محور سخنان خود قرارداد.

وی، ضمن تبیین تفاوت‌های حیات طیبه با حیات حیوانی، اظهار کرد: امروزه تمام تلاش‌ها در جهت بهداشت و سلامت جسم و کالبد انسان‌هاست، تمامی فعالیت‌ها و پیشرفت‌های حوزه پزشکی مربوط به بعدی است که در تمام انسان‌ها مشترک بوده  و از آن به‌عنوان حیات حیوانی یاد می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: در مقابل حیات حیوانی، حیات طیبه قرار دارد که اختیاری بوده  و مورد دعوت خدا و پیامبرش به انسان‌ها قرارگرفته است، اگر چیزی جز زندگی پاکیزه و قرآنی بود بی‌شک بشر از سوی ائمه معصومین و کلام وحی به این‌چنین زندگی پاک و بی‌آلایشی فراخوانده نمی‌شد.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان  این‌که در زندگی‌های حاضر، دین‌داری و تقید به دین کاهش‌یافته، خاطرنشان کرد: در زندگی‌های جاری مردم آسایش زیاد و آرامش کاهش‌یافته است و علت آن شاید کاهش توجه روانشناسان و پزشکان به ابعاد حیات طیبه بوده است.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به سوره مزمن و چهارده محور ارزشمند آن، تصریح کرد: هر کس سوره مزمن را هر شب قرائت کند خداوند متعال زندگی پاک، ساده و بی‌آلایش را به او عطا می‌کند زیرا در آن 14 محور شخصیتی و ارزشمند خطاب به اشخاص در تأکید بر حیات طیبه ذکرشده است.

وی، راه‌های مبارزه با فساد و ریشه‌کن کردن آن در جامعه را تکیه ‌بر حیات طیبه دانست و  یادآور شد: امروزه راه مبارزه با فساد و ترویج دین‌داری در سطح جامعه تکیه‌بر حیات طیبه و انجام اعمال خداپسندانه  نظیر انفاق، زکات، پرداخت قرض‌الحسنه و روی آوردن به زندگی قرآنی است.

این واعظ دینی ادامه داد: قوانین دینی و بشری باهم تفاوت دارند؛ قوانین بشری متعلق و مرتبط با جسم و کالبد انسان‌هاست، اعمالی که در جهت ریا و فساد بوده و ناظر بر قوانین الهی نیست در این شاخه جای می‌گیرند درحالی‌که قوانین دینی برگرفته از روح والای انسانی هستند.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به آیه 13 سوره شورا، اظهار کرد: در این آیه نام پنج پیامبر که شریعت جهانی دارند آورده شده است، از نکات این آیه اولویت پیامبر خدا بر سایرین است که دستور به برپا  و زنده نگاه‌داشتن دین به مردم و اختلاف نداشتن با یکدیگر داده‌شده است.

وی  با اشاره به تحریف قرآن و ایجاد شبهه توسط  یهودیان، خاطرنشان کرد: تحریف قران امری است که یهودیان و برخی از اهل سنت مطرح کردند، شیخ مفید و شیخ صدوق در کتاب‌های خود عدم توجه به آیات و روایات و عدم بررسی شیعه و سنی با یکدیگر را مطرح کرده‌اند زیرا در کلام وحی، اثبات پیامبر و خدا اختلافی وجود ندارد و تبعیض‌ها بر سر مسائلی دیگر است.

این استاد حوزه و دانشگاه  با تأکید بر شبهه پردازی‌های خطرناک دشمن و ترویج فرهنگ غربی در جامعه، تصریح کرد: امروز فرهنگ غربی در جامعه توسعه‌یافته و شاهد آفت‌های خطرناک آن نظیر هم‌جنس‌بازی‌ها، فسادهای اقتصادی و مالی و امثال آن هستیم، یکی از ملزومات ما برای خروج از این بحران، صلاح‌دید اشخاص عالم است زیرا اگر عالمان در برابر این‌چنین فتنه‌هایی فریاد حق سر ندهند اسیر شبهه پردازی‌های خطرناک دشمن، شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های مبتذل اینترنتی خواهیم شد.

حجت‌الاسلام رفیعی به لزوم تجهیز مسجدهای سطح شهر به رایانه و پشتوانه قوی دینی اشاره کرد و گفت: مسجدهای پراکنده سطح شهر باید به رایانه و امکانات رسانه‌ای مجهز باشند تا بتوانیم جوانان را کنترل کرده و شبهات را از جامعه رفع کنیم.

وی، ساخت‌وسازها و پیشرفت‌های حاضر در حرم امام حسن عسگری(ع)، امام رضا(ع) و جمکران را نشانی از پشتوانه قوی دینی در جامعه متدین دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا فقیر، دین را به دنیا نفروشد و برای فقر به جاسوسی و حرکت‌های مستبدانه روی نیاورند تا بتوان دین را روی ستون‌های آن نگاه داشت، ارزش دین و دین‌داری آن‌قدر بالابود که امام حسین(ع) و یارانش جانشان را برای آن فدا کردند تا حرکات انحرافی در جامعه توسعه نیابد.

گفتنی است، در این مراسم دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات استان قدس رضوی و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و کشوری حضور داشتند./9315/پ201/ب

ارسال نظرات