۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۳۶۷۷۸
مدیرکل اوقاف کرمانشاه:

کرمانشاه به لحاظ تعداد موقوفات در سطح کشور دارای رتبه ششم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: هفت میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار از محل سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه برای ساخت حسینیه‌ها و مساجد در سراسر استان توزیع شده و خوشبختانه 80 درصد کار نیز به اتمام رسیده است.
مديركل اوقاف كرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، امروز در دیدار مسؤولان اوقاف استان با آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، بیان کرد: استان کرمانشاه با داشتن 349 موقوفه منفعتی و یک‌هزار و 549 موقوفه منفعتی و انتفاعی به لحاظ تعداد موقوفات در سطح کشور دارای رتبه ششم است.

وی اظهار داشت: سنت حسنه وقف، یک عمل فرهنگی و همچنین دستگیری از معضلات اجتماعی جامعه است، اجرای نیات واقفان خیراندیش یکی از مهم ترین اقدامات این اداره‌کل به‌شمار می‌رود.


مدیرکل اوقاف کرمانشاه افزود: در حال حاضر 6 هزار موقوفه‌نشین در استان کرمانشاه وجود دارد، با یک طرح آمایشی طی 40 روز گذشته یک هزار و 700 مستاجر برای تثبیت سند موقوفه شناسایی شده است که این اقدام از موقوفه کروکی آغاز شده است.


حجت الاسلام حسینی اراکی از مرمت و بازسازی 26 بقعه متبرکه و امامزاده در استان خبر داد و گفت: تا 40 روز آینده این پروژه ها آماده افتتاح خواهد بود.


وی تصریح کرد: هفت میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار از محل سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه برای ساخت حسینیه‌ها و مساجد در سراسر استان توزیع شده و خوشبختانه 80 درصد کار نیز به اتمام رسیده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد قرارداد 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی اوقاف با بسیج سازندگی در زمینه ساخت مساجد و حسینیه‌ها، گفت: در یک‌ سال گذشته 11 هزار و 200 هکتار از اراضی موقوفات استان احیاء شده‌اند./967/پ203/ب

ارسال نظرات