۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۳۷۰۸۴
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

رضایت امام زمان مهم‌تر از رؤیت ایشان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با بیان این که برخی بیشتر به دنبال دیدن امام زمان(عج) هستند تا به دنبال جلب رضایت ایشان، گفت: رضای امام زمان(عج) مهم تر از رؤیت ایشان است.
حجت الاسلام و المسلمين فاطمي نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا شب گذشته در آخرین شب از مراسم دهه اخر صفر در حسینه الزهرا(س) مشهد مقدس به بیان عوامل مانع رسیدن به صفات عالیه پرداخت و گفت: یکی از این رذائل اخلاقی، حسد است که اگر آن را در ابتدای راه مهار کنیم، موفق خواهیم بود اما اگر این خصیصه در نفس انسان سابقه داشته باشد، نمی توان آن را از بین برد.

 

وی، ریا و تندخویی را از دیگر عوامل دوری از صفات عالیه دانست و بیان داشت: متأسفانه برخی با توهم زندگی می کنند، جاه و مقام، اوهام زندگی انسان است، گاهی دیده می شود فردی برای رفتن به تاریکی ترسیده و با خود کودکی همراه می برد، آیا این کودک خطر را دفع می کند؟ این توهم است که گاهی دیده می شود انسان با چنین توهماتی زندگی می کند.

 

این استاد اخلاق فرد حسود را اسیر اوهام دانست و گفت: اگر انسان این عیب را در خود درمان نکند، ایمان او در خطر خواهد بود؛ حسد همچون آتشی که هیزم را می سوزاند، ایمان را نیز می سوزاند و چه زندگی هایی که به واسطه حسد و به جهت تسکین توهمات از هم می پاشد.

 

وی، رسالت انبیا را غلبه انسان بر اقتضائات عنوان کرد و بیان داشت: انبیا آمده اند به ما دستور دهند تا بر اقتضائات غلبه کنیم؛ انسان دریای اقتضائات است که باید به آنان غلبه کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با بیان این که در برخی مجالس خرافاتی به مردم منتقل می کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی مجالس برخی مزخرفاتی را به اسم دین به مردم منتقل می کنند که برای دین آفت شده است.

 

وی با بیان این که برخی بیشتر به دنبال دیدن امام زمان(عج) هستند تا به دنبال جلب رضایت ایشان، اظهار کرد: جوانان نباید امام زمان (عج) را به بازی بگیرند زیرا رضای امام زمان(عج) مهم تر از رؤیت ایشان است.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: پس از تهذیب و پاکسازی درون باید صفات عالیه داشت؛ وقتی امام جواد (ع) فرمودند: «با قلب پیش خدا رفتن زودتر انسان رابه مقصد می رساند»، به این معناست که وجود صفات عالیه، انسان را به کمال می رساند؛ صفات عالیه این است که گذشت و جرأت گذشت داشته باشید، خشم خود را کنترل کنید، بخیل نباشید و به دنبال عیب مردم نباشید؛ اگر کسی بلند نظر نباشد، عبادت اولین و آخرین را نیز انجام دهد از او پذیرفته نخواهد شد./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات