۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۳۷۰۸۵
استاد حوزه علمیه:

ائمه اطهار برای بقای دین از جان خود گذشتند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مومنی گفت: بقای این دین از هر چیز دیگری مهم‌تر است و ائمه اطهار(ع) برای بقای دین از جان خود گذشتند.
ائمه اطهار برای بقای دین از جان خود گذشتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه شامگاه دوشنبه 1 دی در مراسمی که بمناسبت شب شهادت امام رضا(ع) در هیأت شهدای گمنام برگزار شد، گفت: حضرات معصومان(ع) برای یک امر مهم هر آنچه که داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند وجود نازنین پیامبر(ص) برای اینکه مطلبی را در جامعه حاکم بکند متحمل زجر و مصیبت فوق العاده ای شدند، ایشان فرمودند: هیچ پیامبری را مانند من آزرده نکردند.

 

وی در ادامه افزود: این امر که اسمش دین است ارزش ها را در جامعه حاکم کرد، ضد ارزش ها را مشخص کرد و چیزی به نام دین در جامعه حاکم کرد. من این تعریف را نمی پسندم که در کتب تعلیمات دینی گفته می شود که دین مجموعه ای از باید و نباید هایی است از قوانین ارزشی، بلکه دین مجموعه از قوانین ارزشی و انسانی است و طبیعتا زمانی که قانون شد یکسری بایدها و نبایدهایی است.

 

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه حاکم کردن ارزش های دینی و معرفی ضد ارزش ها اینها را حضرت محمد(ص) در جامعه حاکم کردند و به واسطه حاکم شدن ارزش ها، عرب آن زمان از ذلت به اوج عزت رسید و شعار خاتم انبیاء " قولوا لا اله الا الله تفلحوا " بود.

وی در ادامه افزود: نه وعده نان بود و نه وعده شکم و نه وعده چیز دیگر و مردم در این خط و سیر قرار گرفتند و کمر ابر قدرت های آن زمان مثل عثمانی و روم به خاک مالیده شد.

 

حجت الاسلام مومنی در ادامه خاطرنشان کرد: دین در جامعه حاکم شد ولی با رحلت یا شهادت خاتم الانبیا ما شاهد یکسری تغییر و تحولاتی درشهر هستیم. یکسری تغییر و تحولات که من اسمش را گذاشتیم "سیر ارتجاعی " رجعت جاهلی پس ار رحلت نبوی. اما این دین به هر قیمتی باید باقی بماند ولو اینکه انسان ببیند برای حفظ این دین ولی خدا جانش را هم می دهد.

 

وی در ادامه افزود: بقای این دین از هر چیز دیگری مهم‌تر است ولو جان ائمه معصومان(ع). همه ائمه برای بقای این دین از جانشان مایه گذاشتند. وجود مقدس امیرمومنان(ع) با صبر، سکوت و امر به معروف و نهی از منکر و در نهایت جان خود به بقای دین کمک کرد.

 

حجت الاسلام مومنی افزود: وجود مقدسه حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر در قالب خطبه ها و در نهایت جان و وجود مقدس حضرت سید الشهدا نیز به همین شکل.

 

در ادامه این مراسم؛ ذاکر اهل بیت(ع) حاج میثم مطیعی به روضه خوانی و ذکر مصیبت پرداخت./817/پ202/ب4

ارسال نظرات