۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۳۷۳۰۰

خدمتگزاری 800 مبلغ حوزه علمیه خراسان به زائران پیاده امام رضا

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت مدیره جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده حضرت رضا(ع) گفت: در سال اول کمتر از 10 نفر مبلغ در این طرح داشتیم اما با توجه به رشد جمعیت زائران پیاده و نیازی که وجود داشت، در سال گذشته حدود 800 مبلغ و مبلغه خدمات فرهنگی را به زائران ارائه کردند.
زائران پياده علي ابن موسي الرضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سید محسن علوی، رییس هیأت مدیره جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده حضرت رضا(ع) شب گذشته در نشست خبری بیان فعالیت‌های این گروه در دهه آخر صفر امسال که در سالن جلسات هتل الماس برگزار شد، بابیان این‌که این جمعیت 14 سال پیش و با حمایت‌های مرحوم آیت‌الله عبادی، امام‌جمعه وقت مشهد مقدس راه‌اندازی شده است، گفت: در ابتدا باید یادآور شد که جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده سکولار نیستند و مبانی و مواضعشان مبانی و مواضع نظام و رهبری است.

 

وی، فعالان در این جمعیت را افراد فعال در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی دانست و افزود: بسیاری از این عزیزان در دوران دفاع مقدس خدمات خوبی ارائه کردند؛ در جریان انتخابات حضور فعالی دارند و در دغدغه رهبری، دغدغه آنان است، اگر این موقعیت عطرآگین در نظام جمهوری اسلامی نبود، چنین موقعیتی فراهم نمی‌شد.

 

رییس هیأت مدیره جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده حضرت رضا(ع) به ضرورت توجه ویژه به زائران پیاده اشاره و اظهار کرد: هرسال زائران پیاده می‌آمدند و به حرم مطهر مشرف می‌شدند، خدمات پراکنده‌ای به زائران صورت می‌گرفت اما مدیریت و برنامه‌ریزی برای آنان وجود نداشت؛ برای شکل‌دهی به خدماتی که به شکل پراکنده صورت می‌گرفت این جمعیت آغاز به کار کرد و خدمات فرهنگی ارزشمندی که بسیاری از آن دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب بود را ارائه کرد.

 

وی، مأموریت اصلی این جمعیت را هماهنگی و ساماندهی خدمات در محورهای مختلف منتهی به مشهد مقدس عنوان کرد و افزود: این حرکت یک حرکت فرهنگی است؛ خداوند به شیعه عنایت فرموده که کتاب و عترت پیامبر(ص) را در کنار هم دارد و عترت را راهنما و قرآن عملی می‌داند.

 

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق تمسک، زیارت اهل‌بیت(ع) است؛ اگر ما به زائر اهل‌بیت(ع) خدماتی در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کنیم، باید بدانیم که او محتاج به این نیازهای مادی نبوده بلکه ما در این مسیر به زائران خدمتی فرهنگی ارائه می‌کنیم.

 

وی به حضور پررنگ روحانیان، مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه برای تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی در مسیر زائران پیاده اشاره و اظهار کرد: در سال اول کمتر از 10 نفر مبلغ در این طرح داشتیم اما با توجه به رشد جمعیت زائران پیاده و نیازی که وجود داشت، در سال گذشته که سیزدهمین سال به شمار می‌رود، حدود 800 مبلغ و مبلغه خدمات فرهنگی را به زائران ارائه کردند.

 

رییس هیأت مدیره جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده حضرت رضا (ع) ادامه داد: عده‌ای از مبلغان پیاده و همراه کاروان حرکت کردند، عده‌ای در ایستگاه‌های بین راه که امکان عرضه خدمات فرهنگی بود مستقر شده و با ایجاد حلقه‌های معرفت، دوستی، جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ در این عرصه خدمات خوبی را عرضه کردند.

 

موسوی اعتزال، یکی از اعضای هیأت مدیره جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) نیز بابیان این‌که این حرکت در ابعاد گوناگون دارای اهمیت است، گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج آن این است که علاقه شدید شیعه به ولایت را نشان دهیم که علاقه‌مندانی از شیراز و با پای پیاده این مسیر را طی کرده و خود را به مشهد می‌رسانند.

 

وی، بزرگ‌ترین ضربه به دشمن را حرکت عظیم زائران پیاده اربعین حسینی دانست و تأکید کرد: جمعیتی که برای اربعین سیدالشهدا(ع) پیاده‌روی کردند، بزرگ‌ترین تودهنی به دشمن بود، به گونه ای که تمام تلویزیون‌ها و رادیوهای خارجی بگویند چنین جمعیتی سابقه ندارد؟ امروز نیز هرکس در هر جایی که هست، باید هرچه در توان دارد کمک کند تا این حرکت در مشهد نیز صورت گیرد./9315/پ202/ب5

ارسال نظرات