۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۳۷۳۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

اندیشه تکفیری نتیجه دوری از آموزه‌های صحیح قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: راه اصلی برون رفت از بحران‌ها و انحرافات دینی در جامعه اسلامی را باید در قرآن جست‌و‌جو کرد، قرآن کریم پناهگاه اصلی انسان‌ است، اگر کسی به این کتاب آسمانی پناه ببرد در مسیر هدایت و سعادت قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام اسماعيل قبادي، مدير کل تبليغات اسلامي کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام قبادی، مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه امروز در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه دستگاه‌های فرهنگی در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم و دومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت ویژه عموم در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن که در سالن بنیاد شهید شهر کرمانشاه برگزار شد، بیان کرد: قرآن کریم تنها سند اتصال خداوند با انسان‌ها است، با تکیه بر پیام‌ها و آموزه‌های قرآنی می‌توان جامعه اسلامی را در مسیر سعادت و خوشبختی رهنمون ساخت.

 

وی ادامه داد: راه اصلی برون رفت از بحران‌ها و انحرافات دینی در جامعه اسلامی را باید در قرآن جست‌و‌جو کرد، قرآن کریم پناهگاه اصلی انسان‌ است، اگر کسی به این کتاب آسمانی پناه ببرد در مسیر هدایت و سعادت قرار می‌گیرد.

 

حجت الاسلام قبادی خاطرنشان کرد: احیای قرآن کریم و عمل کردن به آیات آن می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد، این کتاب انسان‌ساز، محبت، انس، الفت و برادری را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: دشمنان با چاپ نسخ قرآن مشکلی ندارند، بلکه مشکل و دشمنی آن‌ها بیشتر با کسانی است که بر روی محتوای قرآن کار می‌کنند و تلاش می‌کنند معارف و مفاهیم این کتاب الهی در جامعه پیاده شود، عصر کنونی، عصر هجمه به دین خدا و قرآن است و در این برهه خطرناک؛ قرآن کریم بهترین سلاح برای مواجهه با دشمنان است.

 

وی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های فرهنگی باید بسترهای لازم را برای ترویج اقدامات فرهنگی در سطح استان به وجود آورند، انجام فعالیت های فرهنگی افتخاری دینی و وظیفه‌ای‌ مهم محسوب می‌شود؛ سال گذشته کرمانشاه در بخش تلاوت قرآن کریم استان برتر کشور شناخته شد و این نشان‌دهنده این است که ظرفیت و پتانسیل لازم برای حضور در رقابت‌های برتر کشوری را دارد.

 

حجت الاسلام قبادی خاطرنشان کرد: امروز منطقه خاورمیانه و جهان دچار انحرافی شده است که تحت عنوان اسلام دست به جنایات هولناک می‌زند، اندیشه تکفیری نتیجه دوری از پیام‌های قرآنی و آموزه‌های نورانی این معجزه الهی است.


وی ادامه داد: گروه‌های تکفیری داعش عمدتا در مناطق تسنن‌نشین کشورهای اسلامی سوریه و عراق خونریزی می‌کنند و امروز بسیاری از اهل تسنن که در گذشته نسبت به این اقدامات بی‌تفاوت بودند وارد میدان مبارزه شده‌اند./967/پ202/ب6

ارسال نظرات