۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۳۷۴۰۳
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق:

حماسه 9 دی حاصل اعتقاد قلبی به فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) حضور با شکوه مردم در 9 دی ماه سال 88 را حاصل توجه و اعتقاد آنان به فرهنگ عاشورا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما همواره با پیروی از امام حسین (ع) مسیر خود را ادامه داده است و اعتقاد مردم به فرهنگ عاشورا سبب ایجاد حماسه 9 دی شد.
حجت الاسلام ميرلوحي
حجت الاسلام سید مصطفی میر لوحی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور با شکوه مردم در 9 دی ماه سال 88 را حاصل توجه و اعتقاد آنان به فرهنگ عاشورا توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی همواره با پیروی از امام حسین(ع) مسیر خود را ادامه داده است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به قیام پانزدهم خرداد 42 اظهار داشت: پانزدهم خرداد که به تعبیر امام خمینی(ره) مبدأ تمام تحولات کشور است، با سخنرانی امام خمینی(ره) در روز عاشورا آغاز شد، ایشان نیمه شب دستگیر و تبعید شد و  قیام مردم در روز دوازده محرم شکل گرفت.
 
حجت الاسلام میر لوحی پیروزی انقلاب اسلامی را نیز مصادف با تاسوعا و عاشورای سال 57 دانست و ادامه داد: در راهپیمایی دوازده محرم امید شاه و اربابانش به یأس تبدیل شد؛ در دفاع مقدس هم تمام سرمایه رزمندگان جبهه اسلام  یادآوری آرمان های عاشورایی بود.
 
وی خاطر نشان کرد: در فتنه سال 88، حدود هشت ماه، تهران جولان‏گاه احزاب و ائمه کفر بود؛ منافقان، وهابیان، بهاییان، نوکران آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی سفره فتنه، جنایت، قتل، غارت، آتش زدن مساجد، کشیدن چادر از سر مردم و دیگر نا امنی ها را در تهران گسترده بودند تا زمانی که به بیرق امام حسین(ع) توهین کردند.
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: جسارت به امام حسین(ع) شور حسینی را در سر مردم مسلمان ایران اسلامی افکند و خون غیرت علوی در رگ های ملت به جریان درآمد و یکباره بساط فتنه را برچید.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: 9 دی یعنی تکرار یک دوازده محرم دیگر برای جمهوری اسلامی ایران و فوران خون امام سوم شیعیان در رگ مردم و رقم خوردن حماسه ای دیگر در تاریخ انقلاب است.
 
حجت الاسلام میر لوحی افزود: افرادی که به فتنه به دید مسامحه می نگرند  افرادی بی بصیرت هستند که متوجه عمق آن نشده اند؛ که امیدواریم بصیرت پیدا کنند.
 
 وی در پایان با اشاره به اقدامات سران فتنه برای براندازی نظام اسلامی گفت: فتنه گران و حامیان آنان دچار این سوء تفاهم شدند که می توانند انقلاب، نظام اسلامی، خون صدها هزار شهید و جانباز را با حمایت های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از بین ببرند./836/ت302/ج
ارسال نظرات