۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۳۷۸۶۵
8 دی‌ماه در مشهد؛

همایش «فرزندان روح الله» به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: همایش «فرزندان روح الله» به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی در مشهد برگزار می شود.
9 دي

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رزسا در مشهد، درباره برنامه های گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: همزمان با این ایام، همایش «فرزندان روح الله» روز دوشنبه هشتم دی ماه با حضور حجت الاسلام فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، حجت الاسلام شاهمرادی، رییس شورای فرهنگی عمومی کشور برگزار می شود.

 

وی با بیان این که هدف از برگزاری این همایش تبیین حماسه 9دی است، تصریح کرد: این همایش با حضور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بعد از نماز مغرب و عشا در مهدیه مشهد برگزار می شود.

 

عبداللهی درباره دیگر برنامه های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اظهار داشت: همزمان با هفدهم ربیع الاول، سالروز تولد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت سلسله نشست های پیامبر شناسی با حضور معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ویژه بانوان عضو کانون های مساجد برگزار می شود.

 

وی در ادامه از برگزاری و معرفی برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضای کانون های مساجد خبرداد و گفت: مرحله کشوری این جشنواره بهمن ماه با حضور برگزیدگان استانی در خوزستان برگزار می شود.

 

 فعالیت 200 هسته پژوهشی در کانون های مساجد خراسان رضوی

 

عبداللهی در ادامه از تشکیل کارگروه برنامه ریزی کانون های روستایی خبرداد و گفت: از دیگر فعالیت های کانون های مساجد فعالیت 200 هسته پژوهشی است که باید این هسته ها حمایت شوند و فعالیت های پژوهشی خودشان را توسعه بدهند چرا که توسعه کمی و کیفی کانون ها در سال های آینده مدنظر است. 

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: منابع مالی کانون ها فقط وابسته به دبیرخانه کانون های مساجد نیست وچرا که منابع مالی تشکل های مردمی دولت نیست و دولت حمایت کننده است و تأمین کننده نیست و منابع مالی کانون می تواند خیرین و یا خودکفایی اقتصادی خود کانون و ارگان ها و نهادهای حمایت کننده از برنامه ها و سپس دولت است و گاه امکان اهدای تجهیزات از سوی منابع استانی هم تامین می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که سرانه نقدی هر کانون در سال 500 هزار تومان است، که ویژه کانون های فعال است، گفت: این کانون ها به دو صورت دیگر تجهیزاتی و مشارکتی هم حمایت می شوند و کانون های روستایی60 درصد حمایت می گیرند و کانون های شهر بین 40 تا 50 درصد در بخش مشارکتی حمایت می شوند.

 

عبداللهی با بیان این که مسجد باید تبدیل به یک رسانه قوی در مقابل شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی شود، گفت: در همین راستا برای حضور فعال کانون های مساجد در فضای مجازی و توسعه نشریات الکترونیکی آنان و راه اندازی سایت های فعال در کانون ها و حضور کانون های مساجد در پاسخ به شبهات دینی باید شبکه ای تشکیل شود.

 

وی با بیان این که هدف از راه اندازی این شبکه، تشکیل اتاق فکرهایی را برای فعالیت های مختلف کانون های مساجد است، تصریح کرد:فعال سازی کانون های روستایی و تدوین برنامه برای این کانون ها می تواند در همین اتاق فکر کانون ها انجام شود.

 

عبداللهی ادامه داد: ایجاد کارگروه هایی برای این شبکه و این که هر کارگروهی در بخش های مختلف از جمله فضای مجازی، فعالیت های فرهنگی در حاشیه شهر مشهد و توسعه کانون ها در حاشیه شهر اقدام به فعالیت داشته باشند چرا که در حال حاضر مشکلاتی در روستاها، حاشیه شهر مشهد، مناطق کم برخوردار و حتی مناطق برخوردار وجود دارد.

 

وی با بیان این که از1580 کانون مساجد در خراسان رضوی 960 کانون در روستاها وجود دارد، تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری باید به یک جریان فرهنگی تبدیل شوند نه این که یک مقطع کوتاه از روزفعالیت داشته باشند و برنامه های کانون باید استمرار و جوشش داشته باشد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که  کانون فرهنگی هنری غیرفعال در استان وجود ندارد و همه کانون ها فعال هستند، اظهار داشت:  در حال حاضر کانون ها درجه بندی هستند و کانون هایی که فعال نیستند مجوزشان باطل می شود./934/ت302/ب4

ارسال نظرات