۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۳۸۰۷۸
آیت الله علم الهدی:

فتنه 88 یک خسارت بزرگ فرهنگی بود که با حماسه 9 دی جبران شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: فتنه 88 با توهین به مقدسات، بزرگ ترین ضایعه فرهنگی بود که خوشبختانه با حماسه مردمی 9 دی این خسارت فرهنگی جبران شد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در دفتر وی برگزار شد، به تبیین مسایل مربوط به حماسه 9 دی پرداخت.


وی به درایت و بینش نافذ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آبان سال87 اشاره کرد و افزود: ایشان در این سخنرانی فرمودند: «سیاست مداران ما در زمین دشمن بازی نکنند که در این صورت، چه ببرند و چه ببازند، دشمن برنده است»؛ این سخن قبل از انتخابات بود و یعنی رهبری، علایم فتنه را احساس کرده بودند که هشدار داده اند.

 

 

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: آنچه سبب شد دشمن به این نتیجه برسد که بستری فراهم شده که می تواند پیاده نظام های خود را وارد و فتنه ایجاد کند، فضای تند انتخاباتی بود، دشمن با دیدن رقابت چهره های سیاسی قدرتمند با رییس جمهور، دست به فتنه زد.


امام جمعه مشهد، وحدت حول محور ولایت را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: وحدت با عناصر وابسته به اصول انقلاب، نباید به خاطر اختلاف سلیقه سیاسی کنار گذاشته شود و در اصول باید با هم متحد باشیم.


وی تأکید کرد: توهین به مقدسات سبب می شود از صلابت دین و ارزش های آن کاسته شود و این بزرگترین ضایعه فرهنگی است که خوشبختانه با حماسه مردمی 9 دی این خسارت فرهنگی جبران شد.

 

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ولایت فقیه وابسته به ولایت معصوم است و توهین به آن توهین به ائمه اطهار(ع) محسوب می شود.

 

 

 

آیت الله علم الهدی حماسه 9 دی را نقطه عطفی در بصیرت سیاسی و رشد بیشتر جامعه دانست و افزود: این حماسه دارای دو برگ است، یکی برگ تجربه آموز و دیگری برگ عبرت آموز را شامل می شود؛ یک برگ سفیدی نیز دارد که، مقابله با توطئه است و اجرای یک برنامه تند جنگ نرم در خط براندازی نظام بوسیله دشمنان بود که متأسفانه جریانات سیاسی بستری برای وارد کردن آنها به داخل کشور و اجرای فتنه شد.

 

 

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: بعضی از این حرکت ها هرچند ناکام ماندند ولی، برای نظام ما تولید هزینه کرد، در نیروهای انقلاب ریزشهایی داشتیم و نیز مواردی دیگر که خسارت محسوب شد و از این نظر عبرت آموز بود. و اما نقطه تجربه آموز، برحسب رهنمودهای مقام رهبری و بصیرت مردمی، آگاهی پیدا شد و قیام کردند و یک حرکت عظیمی حماسی را انجام دادند و نه تنها دشمن را شکست دادند بلکه نفوذ آنها را در جامعه، در عرصه جنگ نرم نا امید کردند. /844/پ202/ج

 

 

 

ارسال نظرات