۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۳۹۰۴۲
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

افراد حاضر در فتنه لیاقت مسؤولیت در انقلاب را ندارند

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بااشاره به برخی اظهارات درباره ساده سازی فتنه 88 گفت: کسانی که در فتنه 88 شرکت داشته و در مقابل ارزش های ملت ایران ایستادند شایستگی مناصب اجرایی دولتی را ندارند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالله حاج صادقي جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امشب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) به تبیین ابعاد گوناگون فتنه 88 پرداخت.

 

 ولایت محوری ترین نعمت خداوند است

وی در ابتدای سخنان خود، شگرگزاری در برابر نعمت های خداوند را سنتی مهم دانست و گفت: قرآن  می فرماید اگر جامعه شکرگزار نعمت ها، به ویژه نعمت های معنوی باشد، نعمت های بیشتری به آنها می دهم، اما اگر جامعه ای که از نعمت ها به درستی بهره برداری نکند، باید منتظر عذاب الهی باشند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برترین نعمت الهی افزود: خداوند می فرماید دین برترین نعمت ها است، در این نعمت عظمی، محوری ترین نعمت، ولایت است به همین دلیل قرآن فرمود اسلام بدون ولایت فایده ای ندارد.

 

وی با بیان این که قرآن می فرماید به وسیله نعمت ولایت، دشمنان امکان حمله کردن و ضربه زدن به دین را از دست می دهند اظهار داشت: ولایت حافظ دین است، دشمن در تمام تاریخ سعی در جدایی امت از ولایت داشته است، دشمن می گوید اگر امت از ولایت جدا شود، می توان جامعه را به هر سویی کشاند، امت بی ولایت هیچ خطری برای استکبار ندارد.

 

حجت الاسلام حاج صادقی همراهی نکردن  امت را  سبب از بین رفتن اقتدار امام دانست و ادامه داد: امت باید سپر و حامی ولایت و امام باشد، اگر امام و امت با یکدیگر پیوند داشته باشند، به یقین شکست ناپذیر خواهند بود، نباید فقط امام را سخنران و پیش نماز دانست، فرماندهی جامعه در دست ولی امر است.

 

 برای نخستین بار یک نظام ولایی 36 سال عمر کرده است

وی با بیان این که برای نخستین بار در تاریخ یک نظام ولایی 36 سال عمر کرده است ابراز داشت: نظام ولایی از سوی رسول اکرم(ص) در مدینه ایجاد شد اما 10 سال بیشتر عمر نکرد، پس از رحلت پیامبر(ص) که نظام ولایی متلاشی شد در خلافت امام علی(ع) نظام ولایی کمتر از 5 سال عمر کرد.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب، دشمن از هرگونه فتنه ای برای از بین بردن نظام ولایی و اسلام استفاده کرد، اما خوشبختانه نتیجه ای نگرفت.

 

 امت با بصیرت هم خوب می فهمد و هم به موقع عمل می کند

وی به ویژگی های امت بابصیرت اشاره کرد و بیان داشت: امت با بصیرت ولایی هم خوب می فهمد و هم خوب و به موقع عمل می کند، در زمان امام علی(ع)، مردم یا نمی فهمیدند یا اگر قدرت فهم داشتند عمل مناسب را انجام نمی دادند، به همین دلیل برخی از یاران ایشان، دشمن وی می شدند.

 

حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به بهانه گیری های برخی از یاران امام علی(ع) عنوان کرد: برخی از یاران حضرت برای شرکت نکردن در جنگ ها سردی و گرمی هوا را بهانه می کردند، اما در جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه مردم حضور در عرصه های مهم مانند 22 بهمن را ترک نکردند.

 

وی با بیان این که تمام جامعه باید برای وجود دو نعمت مهم شکرگزار باشند خاطرنشان کرد: نخستین نعمت بزرگ خداوند، حاکمیت ولی خدا است، این حاکم الهی به خوبی نقشه دشمن را می خواند و جامعه را آگاه می کند، به قول آمریکایی ها یک ابرمرد، ابر قدرت ها را ذلیل کرده است، رهبر معظم انقلاب با سخنان خود، تمام نقشه ها و آرزوهای دشمن را تباه می کند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آیه« إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَ‌بُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُون» یادآور شد: امتی که در قرآن مصداق استقامت بیان شده به یقین نعمت الهی به حساب می آیند، جامعه باید برای این نعمت بزرگ شکر الهی را به جا آورند.

 

 حزب خلق مسلمان و حاکمیت ملی گرایی فتنه های دشمن در دهه های 60 و 70

وی با بیان این که دشمن همیشه در کنار ترور و تحریم، فتنه را نیز برپا می کرده است تصریح کرد: فتنه در کلام امام علی(ع) به معنای« از بین بردن نور جامعه و تاریک شدن فضای آن است»، در فتنه دشمن در لباس دوست ظاهر می شود و بمباران او بی صدا است؛ دشمن در تمام 4 دهه بعد از انقلاب فتنه ایجاد کرده است.

 

حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به نخستین فتنه دشمن در تاریخ انقلاب گفت: در سال های آغازین انقلاب اسلامی ایران دشمن فتنه حزب خلق مسلمان را مطرح کرد که با عنایات خداوند و هدایت های امام خمینی(ره) این فتنه خاموش شد.

 

وی حاکمیت ملی گرایی بر ایران را از فتنه های دهه 60 دانست و افزود: دشمن تلاش کرد تا جریان هایی بر ایران حکومت کنند که عقیده داشتند دین نمی تواند اداره کننده نظام باشد، بنی صدر می گفت آقایان علما شما بروید کتاب شرح لمعه و مکاسب خود را تدریس کنید و حکومت را به اهلش واگذار کنید، مسأله قائم مقام رهبری از دیگر فتنه های دهه 60 به حساب می آید.

 

 هیچ فتنه ای خطرناکتر از فتنه 88 نبود

  جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فتنه دهه 70 اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن در دهه 70 قصد سکولار کردن کشور را داشت، برخی عقیده داشتند که همانند مسیحیت باید در احکام اسلامی دست برده شود و به قول خوشان باید اصلاح بشود، آنان  این نوع دین را بی ضرر می دانستند، این اسلام بدان معنا است که از توحید و خدا می گوید اما از شرک و تبری دم نمی زند.

 

وی با بیان این که هیچ فتنه ای به خطرناکی فتنه 88 نبود ادامه داد: نباید برخی اشکال کنند که چرا هنوز فتنه 88 را یادآوری می کنید، توجه به فتنه 88 جامعه را برای مقابله با فتنه های بعدی دشمن آماده می کند.

 

 دشمن در 15 سال با 750 مرکز تحقیقاتی قصد بر اندازی نظام را داشت

حجت الاسلام حاج صادقی به تشریح طراحی فتنه 88 از سوی دشمن پرداخت و ابراز داشت: حدود 750 مرکز تحقیقاتی، 17 سفارتخانه و 8 دفتر واقع در کشورهای اطرف ایران به سرپرستی دفتر هماهنگی امور ایران و با نظارت معاون رییس جمهور آمریکا به مدت 15 سال دست به طراحی این فتنه پیچیده زدند.

 

وی ادامه داد: این مراکز وظیفه داشتند که اطلاعات را جمع آوری کرده و با مخالفان سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران ارتباط بگیرند تا یک اپوزسیون بزرگ و داخلی ایجاد کنند، دشمن با مخالفان ایران در کشورهای اطراف نیز ارتباط برقرار کرده بود.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که دشمن با هدف زدن نطقه اتصال امت با ولایت فتنه 88 را بر پا کرد یادآورشد: دشمن عقیده داشت برای از بین بردن نظام و پیروزی باید اتصال امت با ولایت قطع شود، اساس فتنه 88 همین مسأله بود، فتنه 88 دعوای بین دو کاندید نبود، حتی اگر کاندید مورد نظر غرب رأی می آورد، دشمن به گونه ای دیگر برای تضعیف رهبری و ولایت تلاش می کرد.

 

وی با بیان این که هیچ دشمنی نتوانست امام علی(ع) را شکست دهد بیان داشت: حضرت را یارانش شکستند، انقلاب نیز فقط به سبب بی بصیرتی یاران و افراد خود شکست می خورد، دشمن در زمان امام علی(ع) با فریب دادن برخی از یاران حضرت و خلوت کردن اطراف ایشان موفق به پیروزی ظاهری شد، باید مراقب دسیسه های دشمن بود.

 

 برخی در فتنه 88 علیه رهبر معظم انقلاب سخنرانی کردند اما امروز ادعای انقلابی بودن می کنند

حجت الاسلام حاج صادقی با انتقاد از سخنرانی برخی علیه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: برخی در فتنه 88 سخنرانی کردند که رهبری را در کف آسفالت های خیابان پیاده می کنیم، همین افراد امروز ادعای انقلابی بودن می کنند، آنها گفتند تنها راه محدود کردن رهبری آوردن مردم در خیابان است، ادامه کار این افراد به دلیل رأفت بسیار زیاد انقلاب است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال 1384 مک کین، سناتور آمریکایی در سخنان خود جریان این فتنه را افشا کرد، او گفت نظام ایران را با جنبش سبز نابود می کنیم، او عقیده داشت تنها راه از بین بردن انقلاب ایجاد فتنه به وسیله افرادی است که عمر خود را در رکاب انقلاب صرف کردند و در آن مسؤولیت گرفتند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنان رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد 88 را نخستین ضربه فتنه به دشمن دانست و گفت: دشمن منتظر بود بعد از گذشت یک هفته از فتنه، رهبر معظم انقلاب یک قدم عقب نشینی کند، به همین دلیل برای نخستین بار این سخنرانی از شبکه های غربی به صورت زنده پخش شد.

 

وی افزود: سخنان پایانی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد، فقط یک درد دل با امام زمان(عج) به حساب نمی آید، بلکه ایشان با الگو قرار دادن امام حسین(ع) فرمودند که اگر نیاز شود جان خود را برای حفظ انقلاب اسلامی ایران می دهم، دشمن 200 روز برای براندازی نظام تلاش کرد، گرچه بسیاری از خواص که حلقه اتصال مردم با ولایت بودند، ریزش کردند، اما با یاری خداوند در این فتنه مردم مستقیم با ولایت در ارتباط بودند، که به وسیله آن دشمن شکست خورد.

 

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این که حماسه 9 دی را خداوند رقم زد اظهار داشت: بعد از 200 روز تلاش دشمن و ضربه نخست رهبر معظم انقلاب به آنان، دیگر نوبت سیلی محکم مردم یه صورت استکبار و خاموش کردن جریان فتنه بود، ملت در این حماسه قاطعیت و حمایت خود را از ولایت اعلام کرد، 9 دی هیچگاه مباید فراموش شود.

 

 چرا برخی از فتنه 88 با عنوان حوادث 88 یاد می کنند

وی با انتقاد از برخی که در پی قبح زدایی فتنه 88 هستند ادامه داد: متأسفانه هنوز برای برخی گفتن  فتنه 88  سخت است، این افراد از جریان های این فتنه با عنوان حوادث 88 یاد می کنند؛ رهبر انقلاب فرمودند مردم جامعه کاری کردند که فتنه، انقلاب اسلامی را واکسینه کرده است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ضرورت هوشیاری جامعه برای فتنه های آینه دشمن اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن در دهه 90 با تحریم ها، تهاجم های فکری و فرهنگی و ماهواره قصد از بین بردن خود مردم را دارد، باید نقشه امروز دشمن را دید و با آن مقابله کرد.

 

 افراد حاضر در فتنه لیاقت مسؤولیت در انقلاب را ندارند/ آیا مراجع و علما تازه به دوران رسیده هستند

وی با تقدیر از نمایندگانی که فتنه 88 را خط قرمز نظام می دانند خاطرنشان کرد: کسانی که در فتنه 88 شرکت کرده و با امت ایران مقابله کردند، شایستگی مسؤولیت در انقلاب را ندارند، برخی نیز باید چشمان خود را باز کنند.

 

حجت الاسلام حاج صادقی یادآور شد: برخی از امام حسین(ع) فقط ذکر و اشک را یاد گرفتند اما ملت ایران با الگو قرار دادن امام حسین(ع) در مقابل تمام مشکلات ایستادگی می کند و جان خود را در راه پایداری دین فدا می کنند.

 

وی عنوان کرد: امروزه دشمن با ترویج بی حجابی، قبح زدایی از گناهان و مسخره کردن نیروهای ارزشی سعی در از بین بردن ارزش های اسلام را دارد، ما از مسؤولان می خواهیم در ادبیات خود دقت کنند، چرا برخی از مسؤولان مردم و حوزه های علمیه را تازه به دوران رسیده قلمداد می کنند، آیا مراجع و علما تازه به دوران رسیده هستند، آنان استخوان های انقلاب اسلامی ایران هستند، چرا تا زمانی که برخی ابراز نگرانی درباره ارزش ها می کنند، آنان را تازه به دوران رسیده می خوانید./1323/پ200/ج

 

ارسال نظرات