۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۳۹۱۴۹
به مناسبت هفته وحدت؛

هزار جشن در کانون های مساجد روستایی و شهری خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 کانون مساجد در استان مشغول فعالیت هستند، گفت:بیش از هزار جشن به مناسبت هفته وحدت در کانون های مساجد روستایی و شهری برگزار می شود.
هفته وحدت

حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی،هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه های میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) همزمان با آغاز هفته وحدت گفت: گردهمایی خواهران عضو کانون های مساجد با حضور محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این گردهمایی روز پنج شنبه 18 دی ماه در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار می شود، اظهار کرد: جشن های میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در کانون های شهری و روستایی همزمان با آغاز هفته وحدت شروع می شود.

 

برگزاری طرح تلاوت نور دربیش از سه هزار مسجد استان  

عبداللهی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های کانون های مساجد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر طرح تلاوت نور دربیش از سه هزار مسجد در خراسان رضوی در حال اجرا است.

 

 وی با بیان این که طرح تلاوت نور یکی از بهترین راههای تاثیرگذار در راستای ترویج مفاهیم قرآنی در پایگاه های مختلف است، تصریح کرد: نشر و گسترش فرهنگ قرآنی در مساجد، فراگیری و آموزش غیر مستقیم صحیح خوانی قرآن در مساجد، جذب هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان به سه رکن مسجد، نماز و قرآن و ایجاد زمینه برای افراد مستعد و علاقمند برای یادگیری تخصصی علوم قرآنی از جمله اهداف برگزاری طرح قرآنی تلاوت نور است.

 

وی با بیان این که مخاطبان طرح تلاوت نور نمازگزاران خواهر و برادر مسجدی هستند و این طرح در طول سال اجرایی می شود، اذعان داشت: برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان نیز از جمله دیگر برنامه های قرآنی کانون های مساجد استان است که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم روبه‌رو شده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: مشارکت‌های خوبی از سوی کانون‌های فرهنگی،هنری مساجد در طرح 1444، 1445 و 1446 صورت گرفته است و هم اکنون نیز این کانون در اجرای طرح تلاوت نور فعالیت می‌کند.

 

فعالیت 67 باب مرکز خانه های نور قرآنی

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه 18 مرکز خانه نور در طول امسال در این استان از راه اندازی شد، خاطر نشان کرد: با راه اندازی تعداد مذکور خانه های نور در این استان تعداد مراکز خانه های نور در این استان به 67باب می رسد.

 

وی افزود: ارتقای سطح کمی و کیفی توانایی خواندن و فهم قرآن و بهره گیری هرچه بیشتر از این مفاهیم در مسجد، گسترش مراکز قرآن آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای جلب مشارکت های بیشتر عوامل فرهنگی مساجد، همسو کردن فعالیت های و جذب فعالیت های موازی قرآنی در سطح مساجد و تمهید مقدمات تربیت قرآن مساجد در سطح کشور از جمله اهداف راه اندازی مراکز خانه های نور در مساجد است.

 

عبداللهی با بیان این که در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 کانون مساجد در استان مشغول به فعالیت است که از این تعداد بیش از 900 کانون در مناطق روستایی هستند،گفت: بیش از هزار جشن به مناسبت هفته وحدت در کانون های مساجد روستایی و شهری استان برگزار می شود./934/ت302/ب5

ارسال نظرات