۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۴۰۳۷۶
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

برخی می خواهند جشنواره فیلم فجر را از مسیر انقلاب منحرف کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز خیلی‌ها جشنواره فجر را به سمت یک انحراف می‌بردند و آن این است که جشنواره فجر، جشنواره فجر انقلاب اسلامی نباشد و تنها یک جشنواره سینمایی باشد.
حجت الاسلام پژمان فر

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به برگزاری موفق جشنواره مردمی فیلم عمار، این جشنواره را یک حرکت خودجوش مردمی خواند و گفت: این حرکت در واقع پیام‌های مختلفی دارد، اولین پیام آن این است که می‌خواهد بگوید ما به دنبال چیزی هستیم که در سینمای فعلی موجود نیست.

 

وی ادامه داد: با اینکه می‌گویند این فیلم‌ها آماتور، کوتاه و دارای ایرادهای فنی است اما این پیام را دارد که خواسته‌های مردم از سینمای موجود تأمین نمی‌شود و به دنبال آن هستند که کسی حتی در دنیای غیرحرفه‌ای حرف ما را می‌زند.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پیام دوم به بچه‌های انقلابی و متدین است، اضافه کرد: به بچه‌های انقلاب و متدین نیز اعلبام می کند اگر شما اعتراض و حرفی درباره سینما دارید، باید اعتراض خود را با جنبه‌ای مثبت، تولید کرده و در عمل نشان دهید.

 

جشنواره عمار یک اعتراض عملی است

وی افزود: جشنواره عمار یک اعتراض عملی است، یعنی کسانی که در گذشته تنها انتقاد می‌کردند، امروز گفتند باید دست‌به‌کار شویم و در عمل بیان کنیم؛ با وجود اینکه روزهای اول فعالیت آنان است اما با این همت، روزی را می‌بینم که نه ‌تنها در سینمای کشور بلکه در سینمای دنیا حرف برای گفتن داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام پژمان فر با بیان این‌که در هر زمینه‌ای فعل ما می‌توانیم را صرف کردیم، به اهداف خود رسیدیم، خاطرنشان کرد: روزی دنیا باور نمی‌کرد ما بتوانیم یک سوزن نیز بسازیم اما امروز ما در مسائل علمی، تکنولوژی، نظامی و بسیاری از علوم پایه در دنیا سرآمدیم؛ همیشه این باور در ما  وجود داشته، اعتقاد و انقلاب اسلامی به ما یاد داد که هرگاه اراده کردیم و گفتیم ما می‌توانیم، آن کار را انجام داده‌ایم.

 

ما می‌توانیم سینمای  دنیا را در دست بگیریم

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم در جشنواره عمار بگوییم که می‌توانیم سینمای دنیا را در دست بگیریم، امروز ما را مسخره می‌کنند، اما روزی حرف ما را در دنیا می‌شنوند که ما توانستیم سینما را در دنیا به دست می‌گیریم، امروز ما را مسخره کنند اما فردا جواب خود را خواهند گرفت.

برخی می‌خواهند جشنواره فجر، جشنواره فجر انقلاب اسلامی نباشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص وجه تمایز جشنواره فجر و جشنواره مردمی فیلم عمار، بیان کرد: امروز خیلی‌ها جشنواره فجر را به سمت یک انحراف می‌برند و آن این است که جشنواره فجر، جشنواره فجر انقلاب اسلامی نباشد و تنها یک جشنواره سینمایی باشد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس به محتوای فیلم‌ها  توجه نمی‌شد و هر فیلمی را در آن جشنواره وارد می‌کردند که جشنواره عمار اعتراضی به‌جا بود؛ بنا نیست در جشنواره عمار هر فیلمی اکران شود بلکه بنا بر این است موضوعی اکران شود که حرف مردم است و به دنبال آن حرف هستیم.

 

جشنواره عمار افرادی را که با سینما آشنا نبودند پای پرده سینما آورد

حجت‌الاسلام پژمان فر، حضور فیلم‌های این جشنواره مردمی در روستاها را پاسخی به کسانی دانست که مدعی خدمت به سینما هستند و یادآور شد: جشنواره عمار سینما را به روستاها، مساجد، حسینیه‌ها و در دل مردم برده، آنان توانسته‌اند کسانی را پای پرده سینما بکشند که در عمرشان پای سینما نبوده‌اند و سینما را ندیده‌اند.

 

وی افزود: جشنواره عمار توانسته این جذابیت را ایجاد کنند یک جنس آدم‌های دیگر را با سینما آشنا کند؛ ریشه‌های سینما یک جنس آدم‌های جدیدتری را به خود می‌بیند و این‌ها کارهای زیادی می‌خواهند انجام دهند./9315/ت301/ج

ارسال نظرات