۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۴۰۷۲۳
امام جمعه خرمشهر:

برخی در لباس خودی نقشه های بیگانگان را اجرا می کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر با اشاره به اهمیت توجه به عوامل داخلی زمینه ساز رشد فرقه های انحرافی ابرازداشت: برخی در لباس خودی نقشه های شوم بیگانگان را اجرا می کنند.
حجت الاسلام سيد عبدالنبي موسوي، امام جمعه خرمشهر

حجت الاسلام عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرمشهر، اظهارداشت: بیگانگان برای ضربه زدن به وحدت امت اسلامی فرقه های را به وجود آوردن و هم اکنون این فرقه ها در حال اجرای نقشه های شوم آن ها هستند.

وی افزود: در کنار عوامل خارجی عواملی از داخل نیز سبب رشد و تقویت این فرقه ها شده و از فعالیت های فتنه انگیز آن ها پشتیبانی می کنند.

امام جمعه خرمشهر وهابیت و بهایت را نمونه ای از فرقه های انحرافی مورد تأیید کشور انگلیس توصیف و عنوان کرد: این دو فرقه با هدف برهم زدن وحدت اسلامی در جهان شکل گرفتند و امروز نیز جریان های نوظهور خط مشی این گروه های انحرافی را ادامه می دهند.

وی تشخیص و مقابله با فعالیت های انحرافی این فرقه ها را از وظیفه های حوزه علمیه برشمرد و گفت: علما روحانیان و مبلغان در کنار فعالیت های حوزه های علمیه وظیفه دارند مسائل دین به صورت صحیح برای مردم بیان کنند و از بازگویی شبهه ها و روایات بی سند خود داری کنند.

وی همچنین اظهارداشت: تصور این که برخی افراد منحرف تنها با پشتیبانی بیگانگان فعالیت های خود را گسترش می دهند کار ساده لوحانه ای بوده بلکه افرادی در داخل با افکار آن ها سازگار هستند.

قرآن و اهل بیت میزان امت اسلامی هستند

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان این که میزان امت ما قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: دین و مذهب ما بی شاخص و میزان نیست که هر کسی بر اساس سلیقه خود افکاری بی اساس را تبلیغ کند و سبب تفرقه امت اسلامی شود و در این زمینه باید سطح آگاهی و هوشیاری جامعه را بالا برد.

وی افزود: رستگاری و سعادت امت در پیروی از  قرآن و اهل بیت(ع) بوده و فاصله گرفتن از آن ها به معنای انحراف است.

امام جمعه خرمشهر گفت: امام زمان(عج) در زمان غیبت کبری علما را جانشینان خود برای رهبری شیعیان جهان معرفی کرد و امروز علمای آگاه در تشخیص مسائل مهم و انحراف های جامعه باید کار کارشناسی شده ای را انجام دهند.   

مسلمانان در مقابله با دشمن مشترک باید متحد باشند

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به اهمیت و ضرورت وحدت جهان اسلام تصریح کرد: آمریکا و انگلیس دشمنان قسم خورده مسلمانان برای غارت ثروت کشور های اسلامی با یکدیگر همدست شده اند.

وی افزود: این دو کشور می دانند که به دست آوردن ثروت کشورهای اسلامی از راه جنگ نظامی بسیار هزینه بر بوده یا امکان پذیر نیست؛ بنابراین از راه دیگری وارد کشورهای اسلامی شدند.

امام جمعه خرمشهر «تفرقه بیانداز و حکومت کن» را شعار کشورهای بیگانه توصیف و عنوان کرد: امروز تفرقه افکنی این کشورها در جهان اسلام برای همگان روشن است.

شیعیان تنها دشمنان رژیم صهیونستی هستند

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر اظهارداشت: با پیروزی انقلاب اسلامی قدرتی نو در جهان اسلام شکل گرفت اما کشورهای بیگانه ظهور این قدرت را تحمل نکردند و در جهت مبارزه با آن گام برداشتند.

وی افزود: از ابتدای انقلاب امام خمینی(ره) به عنوان رهبر امت و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به دنبال وحدت امت اسلامی بودند.

حجت الاسلام موسوی فرد افراد و جریان های منحرف را سفیهان امت توصیف و عنوان کرد: این افراد در صورت داشتن حجت قاطع به میز مناظره و گفت وگو بنشینند تا آن ها را قانع کنیم و از اختلاف و تفرقه افکنی خود دست بردارند.  

جاهلان تشیع روی دیگر فرقه منحرف وهابیت هستند

این استاد حوزه علمیه خرمشهر با اشاره به فعالیت های خرابکارانه و افراطی وهابیت در جهان اسلام ابرازداشت: جاهلان تشیع ادامه دهندگان راه وهابی ها هستند.

وی در پایان تصریح کرد: علما برای روشن گری در سطح جامعه باید استدلال های قانع کننده ای را بیان کنند و از طرح مسائل اختلافی بپرهیزند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات