۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۴۰۸۶۰
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

اساسنامه کانون های مساجد در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسید

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در اصفهان از تصویب اساسنامه کانون های مساجد در شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد.
حجت‌الاسلام حميد رضا ارباب سليماني، دبير ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در نهمین جلسه هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان که در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار شد، از تشکیل جلسات این هیأت در استان اصفهان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: اساسنامه کانون های مساجد در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسید.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل، طرحی بسیار مناسب است که استان اصفهان اولین استان اجرا کننده این طرح است و به یقین به عنوان استان الگوی اجرای طرح مطرح می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه این پیوند در حال حاضر قطع است و اگر این مثلث شکل بگیرد شاهد پیشرفت مساجد و حضور پرشور جوانان در مساجد خواهیم بود.

 

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: دستگاه های عضو این جلسه با همکاری و تعامل و با وحدت رویه گام های مؤثری برای پیشرفت و توسعه مساجد برداشته اند.

 

وی ادامه داد:بحث آمار، مبنای برنامه ریزی و تعیین کننده است که باید نگاهی ویژه به آن داشت.

 

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با تأکید بر اهمیت آموزش ائمه جماعات افزود: آموزش ائمه جماعات اهمیت استرانژیک دارد و در پیشبرد و پیشرفت مسجد بسیار مؤثر است.

 

وی به عضویت مسؤولان کانون های مساجد در هیأت امنا اشاره داشت و افزود: تشکیل شورای فرهنگی مسجد با محوریت امام جماعت در ستاد پشتیبانی مساجد کشور تصویب شد و به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابلاغ شد.

 

وی با اشاره به این‌که اصفهان دارای 5748 مسجد است، ادامه داد: استان اصفهان جزو استان هایی است که بیشترین تعداد مسجد در کشور را دارد و باید برای ارتقای مساجد موجود و جبران کمبود تعداد مساجد اقداماتی جدی انجام شود. 

 

حجت الاسلام سلیمانی افزود: در سال های اخیر، مجمع خیرین در تهران برای تأسیس 400 مسجد راه اندازی شده است و قرار است سالی 100 مسجد در مناطقی از تهران که کمبود مسجد وجود دارد، احداث شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد که این مجمع در اصفهان نیز راه اندازی شود تا در کلیه مناطق استان که فاقد مسجد یا دارای کمبود مسجد هستند، مسجد احداث شود.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: براساس برنامه پنجم توسعه سالانه قرار است که 2 هزار مسجد به تعداد کانون های کشور اضافه شود که بر این اساس تا پایان سال آینده شاهد 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار کانون های مساجد کشور از مرز 19 هزار و 200 کانون عبور کرده است، گفت: این مراکز مهم دینی و فرهنگی ظرفیت قابل توجهی دارند به گونه ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال ارجاع برنامه های فرهنگی به نهادهای مردمی است و این موضوع را در سخنان مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی شاهد بودیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: در شورای فرهنگ عمومی کشور، اساسنامه کانون های مساجد به تصویب رسیده که ظرفیت بسیار مهمی است.

 

وی به نگاه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی به کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره داشت و افزود: امیدواریم بر اساس بیانات مقام معظم رهبری و همکاری بسیج و کانون‌های مساجد از ظرفیت‌های موجود برای ارتقا و پیشرفت مساجد بهره ببریم./1305/پ202/ب6

ارسال نظرات