۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۴۰۸۷۵
مدیر کل فرهنگی سازمان تبلیغات خبر داد؛

فعالیت بیش از پنج هزار تشکل قرآنی در کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از وجود پنج هزار تشکل قرآنی در کشور خبر داد و گفت: مؤوسسات فرهنگی و تشکل های دینی و قرآنی بهترین ظرفیت برای گفتمان سازی دینی در جامعه است.
قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، علی اسماعیلی، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی امروز در نشست هم اندیشی اساتید با محوریت گفتمان دینی در مدارس با بیان این که فرهنگ سازی باید از طریق گفتمان سازی محقق شود، گفت: باید هر فرهنگ را تبدیل به یک گفتمان سازیم.

 

وی با بیان این که هدف اصل ما از کار کردن بر روی انسان در حوزه دینی سه نکته اساسی کادر یابی، کادر سازی و کادر پایایی است، افزود: جرا که فردا از درون همین جامعه و از بین نوجوانان مدیران جامعه بیرون می آیند و باید آنها را به گونه ای تربیت کنیم که آنگونه که خداوند می گوید باشند.

 

اسماعیلی با بیان این که یکی از کار کردهایی که حوزه های علمیه دارند تربیت انسان هایی که سنت الهی را جاری می کنند، گفت: این همان کادر سازی برای انقلاب است.

 

وی با تاکید بر این که در گفتمان های دینی تلاش ما این است که استعدادهای شاخص را کشف کنیم، افزود: این استعداد ها در سه حوزه بالقوه، بالفعل و رشد یافته وجود دارند و تلاش معلم این است که استعدادهای بالقوه را بالفعل و استعدادهای بالفعل را رشد و استعداد های رشد یافته را جهت دهد.

 

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: هدف ما این است که انسان های عاقل و با استعداد را شناسایی و مراقبت کنیم که آسیب نبینند و کادر پایایی به همین معنا است.

 

اسماعیلی ایجاد مهارت های فکر ی، انسانی، ارتباطی و فن بیان در معلمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر می خواهیم رفیق خوب برای دانش آموزان باشیم باید مهارت ارتباطی داشته باشیم و تعریف ارتباط نوع ارتباط و چگونگی ارتباط و استمرا آن باید مورد توجه باشد.

 

وی با بیان این که محتوای پیام و ابزار آن هم باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: برنامه ها باید از یکنواختی خارج شوند و ارتباط دوستانه با نوجوان و نگهداشت توجوانان در فضای دینی و معرفتی باید مورد توجه باشد.

 

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی با تصریح بر این که الگو سازی و دادن الگو به نوجوانان و جوانان بسیار حائز اهمیت است، افزود: کار معلم الگو سازی، فرهنگ سازی و رفتار سازی است.

 

اسماعیلی با بیان این که دشمن به دنبال تغییر باور، رفتار و ساختار است، تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم همه هدف خود را بر روی هدف نخست یعنی تغییر باور قرار داده است.

 

وی با بیان این که گفتمان با سخنرانی متفاوت است، گفت: هدف در گفتمان سازی این است که فکر و ذهن نوجوان بکار گزفته شود و آینده پژوهی چیزی است که امروز در گفتمان ها دنبال می شود.

 

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که امروز نگرانی در حوزه فرهنگ وجود دارد، خاطرنشان کرد: از سال 2013 اقتدار اقتصادی جای خود را به اقتدار فرهنگی داد و امروز صنعت فرهنگ به عنوان یک صنعت فعال در دنیا مطرح است و انگلیسی ها سالانه 500 هزار شغل از صنعت فرهنگ خود ایجاد می کنند.

 

اسماعیلی با بیان این که غرب و آمریکا برای مبارزه با خیزش های دینی برنامه و طرح نوشته اند، خاطرنشان کرد: دغدغه ها در حوزه فرهنگ مانند میدان جنگ است و باید قرارگاه ایجاد کنیم و قرارگاه جنگ نرم امروز لازم و ضروی است.

 

وی با تاکید بر این که محورها و موضوعاتی که در این گفتمان‌ها مورد توجه هستند و ساختار و چگونگی اجرا و بیان آن نیاز به برنامه‌ریزی و ساماندهی دارد، گفت: ما در گفتمان به دنبال خروجی هستیم و باید تأثیر گذاری آن در رفتار جوانان دیده شود.

 

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، تصریح کرد: ایجاد شبکه بزرگ دینی و اجتماعی دینی از وظایف ما است و باید برای ایجاد شبکه هرمی دینی از این فضا استفاده شود.

 

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به وجود 18 هزار کانون فرهنگی  هنری مساجد و چهار هزار و 750 مؤوسسه فرهنگی هنری چند منظوره و پنج هزار تشکل قرآنی، تصریح کرد: باید از این شبکه بزرگ اجتماعی بهره گرفت و باید همه این ها به هم متصل شوند و از ظرفیت این شبکه‌ها استفاده شود.

 

اسماعیلی با تاکید بر این که گفتمان سازی در راستای فرهنگ سازی است، گفت: باید تأثیر این گفتمان سازی در رفتار جوانان دیده شود چرا که جمعیت جوان کشور یک ظرفیت است و باید از آن به درستی استفاده شود./1319/پ202/ب1

ارسال نظرات