۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۴۱۰۷۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه یکی از رسالت های حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران، رسالت حوزه در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را مهم دانست و گفت: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدرسه قرآنی بیت النور قائمشهر با بیان این طلاب حافظ قرآن پرچم های قرآنی را در این کشور به اهتزاز در می آورند، افزود: توجه طلاب به قرآن آنها را در مسیر رشد و تعالی قرار می دهد.

 

وی توجه به مباحث قرآنی در حوزه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که از سال های گذشته با برنامه ریزی مناسب فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه استان رونق گرفته و تقویت شده است، تصریح کرد: برگزاری دوره های قرائت، تربیت مربی و حفظ قرآن کریم از جمله مهم ترین برنامه های حوزه علمیه مازندران است.

 

حجت الاسلام طاهری رسالت حوزه در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام قرآن و اهل بیت(ع) را در میان امت خود به امانت گذاشتند، خاطرنشان کرد: توجه به این دو امانت عامل سعادت دنیوی و اخروی بشر خواهد شد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که اگر انسان تنها به دنبال یکی از این امانت های پیامبر برود به مقصد نهایی نخواهد رسید، افزود: قرآن و عترت هیچ گاه از هم جدا نمی شود و کسی که می خواهد به سعادت و تعالی حقیقی دست یابد باید به هر دو امانت الهی متصل شود.

 

وی ادامه داد: اگر کسی تنها به دنبال عترت برود و قرآن را رها کند نه به عترت و نه قرآن خواهد رسید و کسانی موفق هستند که به دنبال هر دو امانت بروند.

 

وی با بیان این که متأسفانه بخشی از جامعه اسلامی از قرآن فاصله گرفتند، گفت: نباید کلام الهی در جامعه اسلامی مهجور باشد و باید تلاش شود قرآن که مسیر سعادت بشریت را نشان می دهد در جامعه از مهجوریت خارج شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که نامدارترین شخصیت های شیعه دنباله کلام الهی بودند، تصریح کرد: هر گاه شیعه در مسیر قرآن حرکت کرد به موفقیت دست پیدا کرد.

 

حجت الاسلام طاهری رمز موفقیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آن شرایط خاص را انس با قرآن و ذوب شدن در مسیر اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: رمز پیروزی امروز امت اسلامی در برابر دشمنان و دنیای کفر تمسک به قرآن و اهل بیت پیامبر گرامی است.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) ذوب در کلام الهی بودند، گفت: ایشان دیوار بین شیعه و قرآن را از میان برداشت و همه ما بر سر سفر کلام الهی میهمان کرد./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات