۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۴۲۰۵۹

بیانیه حوزه علمیه زنجان در محکومیت اهانت به پیامبر

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه زنجان امروز با انتشار بیانیه ای اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» را در انتشار کاریکاتور پیامبر عظیم الشأن اسلام و اهانت به ساحت مقدس ایشان محکوم کرد.
من عاشق محمدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حوزه علمیه زنجان امروز با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن انتشار کایکاتور پیامبر عظیم الشأن اسلام و اهانت به ساحت مقدس ایشان، مسؤولیت اینگونه اقدامات افراط گرایانه را با دولت های غربی دانسته است.

انا کفیناک المستهزئین الذین یجعلون مع الله الها آخر فسوف یعلمون ( الحجر 96ـ95 )

در ابتدای این بیانیه با اشاره به حوادث اخیر کشور فرانسه و وضعیت آشفته آن آمده است: حوادث اخیر کشور فرانسه حکایت از آن دارد، آتشی که برخی دولت های غربی و متحدان آنان با حمایت از تروریست ها و گروه های افراطی در کشورهای اسلامی شعله ور نمودند، امروز دامن آنان را نیز گرفته است و افراد مسلح وابسته به این گروه ها، با حمله به نشریه شارلی ابدو، چند تن از عوامل این نشریه را به قتل رساندند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به انتشار کاریکاتور پیامبر (ص) در نشریه فرانسوی شارلی ابدو تصریح شده است: این نشریه هتاک که پیش از نیز بارها با هتاکی نسبت به مقدسات اسلامی و توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)، احساسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را جریحه دار کرده بود، در اقدام اخیر خود در سالروز میلاد پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم بار دیگر با انتشار کاریکاتور موهن، نیت خصمانه خود را علیه مسلمانان جهان آشکار ساخت.

در ادامه افزوده است: نکته قابل تأمل در این جریان، باج خواهی بی شرمانه رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی است که همواره یکی از طراحان و عاملان اصلی رشد و تحریک گروه های افراطی و تروریستی در منطقه به شمار می آید.

در پایان این بیانیه، ضمن محکوم کردن این حرکت زشت از سوی غرب تأکید شده است: مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، انتشار کاریکاتور موهون از پیامبر عظیم الشأن اسلام و بازنشر آن و موج جدید اسلام هراسی در غرب را نیز به شدت محکوم کرده و مسؤولیت این گونه حوادث را بر عهده دولت هایی می داند که روزی به نام آزادی بیان، زمینه توهین به مقدسات و ادیان الهی را فراهم می آورند و روز دیگر به بهانه دفاع از حقوق بشر، گروه های تندرو و جنایتکاری همچون القاعده، داعش و دیگر گروه های تروریستی را در دامان خود می پرورانند. /949/د101/ب4

ارسال نظرات