۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۴۲۸۸۳
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی:

عدم توجه در نماز موجب روگردانی خداوند از بنده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب با بیان این‌که عدم توجه به خداوند در نماز موجب غلبه شیطان بر ما می‌شود، گفت: باید بدانیم که از چه کسی روی برگرداندیم و این‌که تکرار چنین رفتاری بعد از چند بار خداوند را از ما رویگردان می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالمجيد باقري بنابي مدير حوزه علميه حضرت ولي‌عصر(عج) بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، استاد اخلاق حوزه علمیه امروز در جمع طلاب مدرسه حافظین امام رضا(ع) با بیان این که نماز دیدار با خداست، اظهار کرد: طلبه در سیره عملی خود باید بداند که در هر ملاقات با خدا چه سلکی را داشته باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین بنابی با اشاره به این که وقتی ما به ملاقات یک انسان معمولی می‌رویم به احترامش هنگام سخن گفتن نگاه ما بر او است، گفت: وقتی شما با کسی معمولی صحبت می‌کنید فکرتان چند درصد به جایی دیگر می‌رود.
 
وی افزود: حال در نظر بگیرید سال‌ها در انتظار دیدار با امام خامنه ای هستید چه برنامه‌هایی می‌ریزید چه لباسی می‌پوشید و چگونه در مقابل مقام شاخص ایشان خضوع خود را ابراز می‌کنید پس بهتر است در ملاقات‌هایمان با خدا قبل از ملاقات به این مسائل بهتر بیندیشیم.
 
متولی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به آیه قرآن که می‌فرماید «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ّ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ»، اظهار کرد: خداوند متعال مؤمنینی را رستگار می‌داند که در نمازشان خاشع و متواضع هستند.
 
وی ادامه داد: من در محضر حافظان قرآن دیگر روایت اخلاقی را سند نیاوردم که حجت را بر طلاب حافظ تمام کنم که در ملاقات خود با خدا بر مدار قرآن حرکت کنند؛ حدیثی در مورد نماز آمده است که وقتی بنده ای وارد نماز شد و به خداوند توجه کند خداوند نیز به او توجه می‌کند.
 
استاد اخلاق با اشاره به این که اگر در پایان نماز در خود تحولی را نیافتید باید در نماز خود بنگرید، عنوان کرد: که در نماز وقتی غرق در خدا باشی خداوند نیز تمام توجه خدا را بر شما متمرکز خواهد کرد؛ حضرت امیر وقتی به نماز می‌ایستاد تمام ملائک در حقیقت محو این ارتباط با خداوند متعال می‌شدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین بنابی با بیان این که اگر ما در نماز بار اول به خداوند توجه نکنیم، ابراز کرد: باید بدانیم که از چه کسی روی برگرداندیم و شیطان را بر خود غالب ساختیم بنابراین باید توجه داشت که این گونه رفتار بعد از چند بار خداوند را از ما رویگردان می‌کند.
 
استاد اخلاق  حوزه علمیه با اشاره به این که اوج بیچارگی بنده در این است که خداوند از او روی برگرداند، گفت: آنجاست که بنده برای حل مشکلاتش جایی را پیدا نخواهد کرد که آن را مرتفع سازد.
 
مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج)با اشاره به این که حل تمام بحران‌های اجتماعی ما در رفع نواقص اولیه ارتباط ما با خداست، اظهار کرد: اگر ما بدانیم که چاره ای جز خدا نداریم مسائل اجتماعی ما نیز سریع‌تر مرتفع می‌شود./837/پ202/ف
ارسال نظرات