۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۴۳۰۳۹
مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

اعضای ستادهای نماز جمعه با رفتار خود جذب‌کننده جوانان به نماز باشند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی گفت: اعضای ستادهای نماز جمعه استان می‌بایست با حسن خلق و رفتار مناسب سعی در جذب جوانان به این فریضه الهی داشته باشند.
حجت الاسلام عابديني - مسؤول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی امروز در نشست ستاد نماز جمعه فاروج، با اشاره به فعالیت های انجام شده از سوی ستادهای نماز جمعه در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی، اظهار کرد: به صورت کلی فعالیت‌های فرهنگی انجام شده از سوی بانوان ستادهای نماز جمعه در استان به نسبت حوزه برادران بیشتر، پررنگ‌تر و مؤثرتر بوده است.

 

وی با بیان این‌که در بخش برادران ستادهای نماز جمعه شهرهای خراسان شمالی نیز اقدامات مثبتی در سال‌های اخیر انجام شده است، افزود: با این وجود هنوز گام های برداشته نشده زیادی در این زمینه وجود دارد که می بایست از سوی اعضای ستادها برنامه ریزی و انجام شود.

 

حجت الاسلام عابدینی در ادامه اظهار کرد: اعضای ستادهای نماز جمعه خود می بایست عامل احکام و اخلاق اسلامی باشند تا بتوانند از این طریق مردم علی الخصوص جوانان را به اقامه این فریضه الهی مهم جذب کنند.

 

به گفته وی اعضای این ستادها با کسب و ارتقای مکارم اخلاقی می‌توانند جوانان و نوجوانان را به اقامه نماز جمعه دعوت عملی کنند چرا که حسن خلق و رفتار مناسب نقش زیادی در افزایش شمار نمازگزاران و باشکوه تر برگزار شدن نمازهای جمعه دارد.

 

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: در این زمینه روی گردانی یک فرد از حضور در نماز جمعه به دلیل رفتار نامناسب اعضای ستادهای نماز جمعه به هیچ عنوان پذیرفتنی و قابل گذشت نیست.

 

وی با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان برای دور کردن جوانان از نماز عبادی سیاسی جمعه، اظهار داشت: دشمنان به صورت کلی قصد دارند جوانان را از ارزش‌های اسلامی و انقلابی دور کنند اما در این میان پایگاه های فرهنگی نماز جمعه می‌توانند با برگزاری برنامه های مناسب و سازنده همانند سدی در برابر این هجمه دشمنان عمل کنند.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به عملیات احداث مصلای نماز جمعه فاروج، افزود: با بهره برداری از این مصلا انجام فعالیت های فرهنگی در ستاد نماز جمعه شهرستان نیز افزایش خواهد یافت.

 

وی همچنین اظهار داشت: هفته آینده همایش مسؤولان ستاد واحدهای خواهران و برداران نماز جمعه استان خراسان شمالی به میزبانی فاروج برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج هم در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستادهای واحد خواهران و برادران نماز جمعه فاروج، اظهار کرد: در سال جاری برنامه های مناسبی با فعالیت اعضای جوان و نوجوان ستاد نماز جمعه فاروج برگزار شده و تا پایان سال نیز چندین برنامه محوری در این زمینه پیش بینی شده است.

 

گفتنی است، در حال حاضر نماز جمعه در 15 شهر استان خراسان شمالی اقامه می شود و افزون بر این چهار شهر دیگر استان شامل حصار گرمخان در بجنورد، غلامان در شهرستان راز و جرگلان، لوجلی در شیروان و چناران شهر در بجنورد نیز متقاضی برگزاری نماز جمعه هستند./9314/پ202/ب6

ارسال نظرات