۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۴۳۱۵۲
دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در گفت‌وگو با رسا؛

نامه رهبری موج اسلام‌گرایی را در غرب تسریع کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان بابیان این‌که هدف موج اسلام هراسی، نابودی کانون خانواده‌های اسلامی و مهاجرت مسلمانان از کشورهای اروپایی و غرب است، گفت: نامه رهبری اضافه بر این‌که تدبیر و زمان‌شناسی ایشان را نشان می‌دهد روند گسترش اسلام را در غرب تسریع کرد.
نامه رهبري به جوانان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرور تاریخ گویا و جویای این حقیقت است که از زمان آدم تا ختام و از دوران بعثت آخرین نبی خدا در روی زمین تا ظهور منجی آخرین، فتنه‌انگیزهای پیروان شیطان برای نابود کردن رسالت جهانی رسول(ص) و ائمه هدی(ع) یعنی اسلام آغاز شد و این فتنه‌انگیزی‌ها تا امروز ادامه داشته و در هر برهه از تاریخ، توسط ایادی شیطان به ویژه صهیونیسم جهانی که کینه اسلام را به دل داشته و دارند، پیچیده‌تر شده و هر روز در پوششی جدید در جهان ظهور و بروز کرده است.

 

 

واقعیت آن است که دشمنان اسلام روزگاری نه چندان دور، طالبان را ساختند و به بهانه طالبان به جان مسلمانان و شیعیان افتادند؛ در این برهه از زمان نیز بعد داعش را پدید آوردند و به جان مسلمانان انداختند و به بهانه آن، میل به استعمار و استثمار و لشکرکشی‌های سیطره جویانه خویش به ممالک اسلامی را دنبال نمودند و امروز هم با تئوری وقایع ساختگی مبتنی بر ادعای فریبنده و مزوانه ترور و آزادی بیان در فرانسه به جان مسلمانان افتاده‌اند تا از گسترش اسلام حقیقی جلوگیری کرده و به مسلمان می‌گویند اگر نمی‌خواهید در لیست تروریسم محسوب شوید باید دست از حجاب و اعتقادات خود بردارید در غیر این صورت به بهانه آزادی و دفاع از حقوق اکثریت، شما را نابود خواهیم کرد!

 

این موضوع نشان می‌دهد غرب کانون خانواده و قلب اعتقادات مسلمانان را هدف گرفته و می‌گوید اگر نمی‌خواهید رنج بکشید باید شبیه ما و لائیک شوید! زیرا در این صورت است که مسلمین در مقابله با غرب، ضعیف و در اندیشه غرب هضم شده و وجودش خطری برای حکومت شیطانی و مادی نظام سلطه‌جوی غرب نخواهد داشت.

 

 

 

همچنین ازآنجا که عده‌ای تصور می‌کنند با سازش و تسلیم، موج اسلام هراسی و ایران هراسی غرب کاهش خواهد یافت، این موضوع ابعاد متنوع‌تری در حوزه سیاست داخلی و خارجی نظام ما نیز پدیدار ساخته است. به همین بهانه، پای صحبت سرکار خانم طوبی کرمانی، دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و مدیرکل بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی نشستیم تا ریشه‌های دشمنی غرب را با اسلام واکاوی کرده و ببینم آیا سازش، راهکار رهایی مسلمان از رنج‌های مختلف استکبار است و همچنین نظر ایشان را در خصوص بازتاب جهانی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان و نوجوانان اروپایی جویا شدیم.

 

رسا ـ به نظر شما علت گسترش موج اسلام هراسی در غرب و فرانسه چه ریشه‌ای دارد؟

 

به نظر من باید علت این مشکل را در تاریخ جست جو کرد؛ زیرا غرب همواره در طول تاریخ با مسلمانان و اسلام، دشمن بوده و ما مسلمانان هم در طول تاریخ آن‌چنان‌که باید در مقابل غرب ایستادگی نکرده‌ایم.

 

اضافه بر این ما مسلمان در طول تاریخ نه‌تنها در زمینه تقویت اعتقادات خود کوتاهی کرده‌ایم بلکه در بیشتر موارد در مقابل دشمن کوتاه آمده و از اعتقادات خود چشم‌پوشی کرده‌ایم؛ درحالی‌که دشمن برعکس ما بر اصول خود پافشاری کرده و به توطئه‌ها و امواج اسلام هراسی خود در طول تاریخ ادامه داده است.

 

همچنین علت عمده دشمنی غرب با اسلام این است که اسلام یک قدرت با ماهیت الهی است و همین اقتدار معنوی و الهی اسلام موجب شده که غرب در مقابل آن احساس نگرانی کند و هجمه‌هایی را علیه اسلام ایجاد نماید تا بتواند اسلام را از صحنه خارج کند.

 

اضافه بر این، موج اسلام هراسی نوین غرب در دوران معاصر، یکی دیگر از امواج هجمه‌های دشمن علیه اسلام است و غرب همواره در طول تاریخ، امواج اسلام هراسی خود را نسبت به قبل پیچیده‌تر کرده است.

 

 

 

رسا ـ به نظر شما به چه علت امواج غرب، اسلام را هدف گرفته است؟

 

موج اسلام هراسی غرب یک موج مقطعی نیست بلکه امواجی است که در برهه‌های مختلف در شکل و قالب جدید اسلام را هدف قرار می‌دهد که علت آن‌هم این است که غرب می‌داند اسلام یک قدرت است.

 

یعنی همان‌طور که غرب یک قدرت مادی و شیطانی است، اسلام هم یک قدرت الهی و معنوی بوده و همان‌طور که هدف غرب به دنبال سیطره بر همه انسان‌ها برای بهره‌کشی و امیال نفسانی از آن‌هاست، هدف اسلام هم نجات بشریت از دام بردگی و بندگی غیر خداست.

 

به همین خاطر اسلام به‌این‌علت که یک قدرت الهی بوده و در تعارض مستقیم با ماهیت شیطانی غرب است، غرب اسلام را هدف گرفته و با سایر ادیان کاری ندارد.

 

رسا ـ به نظر شما غرب از موج اسلام هراسی به دنبال چه اهدافی است؟

 

غرب از موج اسلام هراسی اخیر در کشورهای اروپایی دو هدف عمده را دنبال می‌کند. اول این‌که چون موج اسلام هراسی زندگی مسلمانان به‌خصوص زنان مسلمان را در کشورهای اروپایی تهدید می‌کند و زندگی زنان مسلمان را به خاطر نوع پوشش آن‌ها درخطر بیشتری قرار می‌دهد.

 

زنان مجبورند در مقابل موج اسلام هراسی در کشورهای اروپایی یا خانه‌نشین شوند و دست از کار کشیده یا در دانشگاه‌ها تحصیل نکنند که این موضوع موجب فشار اقتصادی بر خانواده‌های مسلمان در کشورهای اروپایی می‌شود.

 

 

 

همچنین زنان ممکن است برای این‌که کار و شغل خود را حفظ کنند و مجبور به تحمل مشکلات اقتصادی شوند تن به بی‌حجابی بدهند که به دلیل تقید همسرشان میان آن‌ها اختلاف جدی ایجادشده که این موضوع کانون خانواده‌های مسلمان را دچار بحران می‌کند؛ مانند خانواده‌های غربی که متلاشی‌شده و در معرض آسیب قرار دارد و در حقیقت در غرب، کانون خانواده نابود شده و این روند موجب گسست زودهنگام اعضای خانواده از یکدیگر می‌شود.

 

وی افزود: دومین هدف غرب از ایجاد موج اسلام هراسی در کشورهای اروپایی این است که می‌خواهد خانواده‌های مؤمن و معتقد مسلمان را از کشورهای اروپایی وادار به مهاجرت کند؛ زیرا می‌داند حضور این خانواده‌ها در کشورهای اروپایی اسلام ناب محمدی و حقیقی را به مردم اروپا معرفی کرده و موجب افزایش گرایش آن‌ها به اسلام می‌شود.

 

رسا ـ آیا موج اسلام هراسی تهدید بزرگی برای مسلمانان است؟

 

به نظر من شاید موج اسلام هراسی قلب‌های مسلمانان را آکنده از اندوه کند ولی فرصت جدیدی برای اسلام و مسلمانان است و مسلمانان هم می‌توانند مانند رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای از این فرصت استفاده کرده و موج گرایش به اسلام را در کشورهای اروپایی تسریع کنند.

 

زیرا دشمن ما در عین این‌که خود را عاقل جلوه می‌دهد بنا بر قول امام سجاد (ع) بسیار احمق است و در عین این‌که ادعای حقوق بشر و آزادی می‌کند یک استاد برجسته دانشگاه حقوق فرانسه از روی نادانی و حماقت، یک دانشجوی مسلمان را تروریست و داعشی می‌خواند و از کلاس اخراج می‌کند.

 

رسا ـ نظر شما در خصوص بازتاب نامه رهبر معظم انقلاب چیست؟

 

به نظر من نامه رهبر معظم انقلاب نشانه اوج بصیرت و موقعیت‌شناسی ایشان است و ایشان متوجه شدند که در این موقعیت که غرب، تمامی نگاه‌ها و تهمت‌های خود را متوجه اسلام کرده است، با یک پاسخ مناسب و به‌موقع می‌توان نظر جوانان اروپایی را به اسلام ناب محمدی جلب کرد و آن‌ها را با اسلام آشنا کرد که خوشبختانه پاسخ رهبر معظم انقلاب به سؤال جوانان و نوجوانان اروپایی بسیار حکیمانه و راهبردی بود و توانست با قانع کردن جوانان اروپایی موج گرایش به اسلام را در این کشورها تسریع کند.

 

همچنین رهبر انقلاب اسلامی با نوشتن این نامه نشان دادند که ایشان تنها به جوانان و نوجوان مسلمان و ایرانی اهمیت نمی‌دهند بلکه به‌عنوان یک مرجع عالی و رهبر برجسته اسلامی نگاه ایشان، متوجه تمام جهان بوده و نشان دادند که هدف اسلام و ایشان سعادت بشریت و تمامی نوجوانان و جوانان روی کره زمین است.

 

همچنین به این دلیل رهبر معظم انقلاب جوانان و نوجوان غربی را مورد خطاب قراردادند که قلب‌های آن‌ها هنوز در اثر آلودگی گناه کاملا تیره نشده و صاف است و می‌توان راه درست را به آن‌ها نشان داد و از سوی دیگر جوانان و نوجوانان بازوان قدرتمند اجرایی سعادت بشری هستند و می‌توانند سرنوشت بشریت را تغییر دهند.

 

اضافه بر این رهبر معظم انقلاب به آن‌ها راه را نشان دادند و به آن‌ها فرمودند اگر به دنبال حقیقت اسلام هستید به منابع آن یعنی قرآن و سنت مراجعه کرده و رفتار یک سری اوباش را اسلام قلمداد نکنید.

 

همچنین ایشان در این نامه به رهبران و دولتمردان کشورهای اسلامی نشان دادند که سازش و کوتاه آمدن و مانند ترکیه لائیک شدن راهکار مقابله با غرب نیست بلکه با موقعیت‌شناسی و معرفی اسلام حقیقی می‌توان جلوی غرب را گرفت.

 

 

رسا ـ نظر شما در خصوص مهم‌ترین اثر نامه رهبری در جهان چیست؟

 

به نظر من نامه‌ رهبری جوانان و نوجوانان غربی را از خواب غفلت بیدار کرده و به‌صورت مستقیم با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و به سؤال‌های آنان مبنی بر این‌که اسلام تروریسم است یا حقیقت پاسخ داد و این پاسخ چون حکیمانه و منطقی بود بر دل جوانان اروپایی نشست و توانست موج اسلام‌گرایی را در غرب تقویت کند هرچند که توطئه‌ها و امواج اسلام هراسی دشمنان اسلام همچنان ادامه داشته و آن‌ها همیشه به دنبال فتنه‌های جدید در مقابل اسلام هستند.

 

رسا ـ از وقتی‌که در اختیار ما قراردادید سپاسگزارم.

من هم از شما به خاطر جهاد در راه زنان و حفظ شئونات ایشان در جهان به عنوان زنان مسلمان  قدردانی می‌کنم.

 

گفت و گو از: فاطمه قاسمی

 

/704/837/م

 

 

 

 

ارسال نظرات