۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۴۳۲۸۲

ابراز نگرانی امام جمعه بابل از افزایش آمار طلاق در کشور

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اظهار نگرانی از افزایش طلاق در کشور گفت: آمار بالای طلاق از جمله هشدارهای است که باید به آن توجه بیشتری در میان مسائل دیگر داشت و به آن اندیشید.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت  الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در سلسله مباحث سبک زندگی در دانشگاه نوشیروانی بابل به موضوع فرهنگ در خانواده اشاره و تصریح کرد: فرهنگ خانواده نسبت به مسائل دیگر از اولویت برخوردار است زیرا در این سالیان اخیر در عرصه خانواده با خطرات و هشدارها و نابسامانی هایی روبه رو شدیم.

 

وی با اظهار نگرانی از افزایش طلاق در کشور گفت: آمار بالای طلاق از جمله هشدارهای است که باید به آن توجه بیشتری در میان مسائل دیگر داشت و به آن اندیشید.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که استحکام جامعه به استحکام خانواده است، افزود: خانواده مستحکم و با اصالت و ریشه می تواند به جامعه اصالت و قوت ببخشد زیرا خانواده و جامعه فراگیر دو رابطه حقیقی با یکدیگر دارند.

 

وی به بیان عوامل استحکام خانواده پرداخت و اذعان کرد: زن و مردی که  بعد ازدواج از با خروج از فردیت به یکدیگر پیوستند و یک مجموعه کوچک را شکل داده اند باید روابطی توأم با سلامت را برای خود طرح ریزی کنند.

 

حجت الاسلام روحانی آموزش قبل از ازدواج پسران و دختران را در خصوص تنظیم روابط زوجین مهم عنوان و خاطرنشان کرد: پدر و مادر دختر و پسر باید بعضی از مسائل را قبل از تشکیل خانواده به فرزند خود بیاموزند تا توجه به این مسائل سبب استحکام بیشتر میان آن دو شود.

 

وی ادامه داد: از جمله مسائلی که قرآن به صراحت به این مسأله اشاره کرده موضوع هم کفوی و هم شأنی زن و مرد است زیرا زن و مردی که به یکدیگر می پیوندند باید هم کفو و هم شأن هم باشند.

 

استاد حوزه علمیه بابل یکی از عوامل هم کفو بودن پسر و دختران را ایمان بیان کرد و گفت: عامل دینی می تواند در زندگی دختر و پسر و سلامت و رفتار و گفتار آنها اثر بگذارد و از جمله آمارهایی که متأسفانه در ارتباط با گسست خانواده ها و مسأله طلاق روبه رو هستیم عدم هم ترازی زن و مرد در حوزه ایمانی و عقیدتی است.

 

وی افزود: بسیاری امور دیده شده است که زن و مردی که از هم جدا شده اند در تراز دینی و اخلاقی و خانوادگی همدیگر نبودند و در بسیاری از اموری که شأن ساز هستند با یکدیگر متفاوت بوده اند.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به مثالی در ارتباط با هم کفو نبودن زن و مرد از نظر اعتقادی تصریح کرد: در ماه مبارکه رمضان سال گذشته بسیاری از خواهران گلایه کردند و حتی با گریه می گفتند که  چه باید بکنند وقتی که شوهرم در ایام ماه رمضان و ایام دیگر اجازه ی انجام واجبات را نمی دهند؟ این عدم سنخیت موجب می شود که این زن و مرد نتوانند در کنار یکدیگر یک زوج موفق را شکل بدهند.

 

وی تصریح کرد: آنچه که زن و مرد را سنخ هم قرار می دهد متجانس بودن از جهت فکری و رفتاری و به قول معروف کبوتر با کبوتر باز با باز است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل، عروج  و تعالی انسان را هدف از خلقت بیان کرد و گفت: اگر این زن و مرد در حالی که سنخیتی در امور ایمانی و دینی با هم نداشته باشند نمی توانند به عالم ملکوت پرواز کنند.

 

وی ادامه داد: بر اساس آیه 221 سوره بقره خدای متعال به پیامبر اسلام تاکید می کند که مؤمنان نباید با زنان مشرک و بی ایمان ازدواج کنند زیرا این مسأله موجب خدشه دار شدن ایمان دینی آنها خواهد شد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات