۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۴۳۵۸۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

جامعه امروز نیازمند بهره گیری از اندیشه های علما و بزرگان دینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، بسط و گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را یک ضرورت دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و بزرگان دینی هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده دشمنان ایستادگی کنند.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل با بیان این که شهرستان آمل آمادگی کامل برای میزبانی از مهمانان را دارد، گفت: این شهر با داشتن سبقه تاریخی و فرهنگی از ارزش والا و جایگاه گرانقدری برخوردار است.

 

وی با تاکید بر این که آمل شهر علما و بزرگان است، افزود: وجود علما و بزرگان در این شهرستان چه در زمان گذشته و چه در زمان حال بسیار ارزشمند بوده که این بزرگواران سرمایه و گنجینه های گران بها هستند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شهر آمل مدفن علمای بزرگی چون میرقوام الدین مرعشی، ناصرالحق اطروش و شمس آل رسول است، تصریح کرد: این بزرگان مورد تعظیم مسلمانان و شیعیان در ایران و خارج از کشور هستند.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: در سال گذشته بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری و آیت الله جوادی آملی نسبت به بازسازی بقعه ناصرالحق اقدام شده که علما و بزرگان کشور یمن در این شهرستان حضور پیدا کردند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که بازسازی بقاع بزرگان و علما باید به نحو ارزنده ای صورت گیرد، گفت: مجموعه اوقاف و امورخیریه در نظر دارد تا نسبت به بازسازی بقعه شمس آل رسول اقدام کند که حرکتی بسیار ارزشمند و والا است.

 

وی بسط و گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و بزرگان دینی هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده دشمنان ایستادگی کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: تاأمل در ابعاد شخصیتی بزرگان و عالمان دین و بازخوانی آثار و بررسی احوال نیکوی آنان در جهان امروز برای آشنایی نسل نو وظیفه ای سنگین بر دوش متعهدان و نهادهای فرهنگی است که باید اهتمام ارزنده و والایی در این مسیر مهم داشته باشند.

 

امام جمعه آمل تصریح کرد: دیار مازندران از دیرباز مأوای نیکوی پرورش علما و بزرگان بوده که آثار و افکار آنان چون چلچراغی روشن بر تارک فرهنگ این سرزمین پاک می درخشد که باید از این ظرفیت های ارزشمند به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید از ورود حجت الاسلام شهرستانی به عنوان نماینده آیت الله سیستانی در ایران به این شهر نهایت استفاده صورت گیرد، بیان داشت: مدیران شهرستان باید تمهیدات لازم را برای شناساندن ظرفیت های ارزشمند و گرانقدر آمل به ایشان صورت دهند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات