۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۴۴۰۱۶
سخنگوی جامعه روحانیت شیراز:

روحانیت در تبیین خواسته‌های رهبری بیشتر فعال باشند

خبرگزاری رسا ـ‌ دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: روحانیت باید بهتر از این عمل کند که در برخی از مسائل مقام معظم رهبری مجبور به بیان نباشند و همچنین انتظار است که نسبت به تبیین گفته‌های ایشان بیش از پیش فعالیت شود.
حجت الاسلام  سيد محي الدين طاهري دبير جامعه روحانيت در شيراز

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در جلسه هفتگی این جامعه به نامه رهبر معظم  انقلاب به جوانان غرب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از جوانان خواستند تا در خصوص اسلام ناب تحقیق و تفحص کنند.

 

وی اظهار کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی مانند نامه حضرت امام(ره) به گورباچف است و سبب تحولی بنیادین در گرایش جوانان به اسلام خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام طاهری ابراز کرد: آمار نشان می‌دهد که در کشورهای اروپایی و آمریکایی، رجوع به اسلام اوج عجیبی گرفته است و ترس تمام قدرت‌ها از همین است و رواج اسلام هراسی نشانه ترس آنان از رشد اسلام در بین جوامع بشری است.

 

دبیر بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس با اشاره به حضور تعداد قابل توجهی از طلاب کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در حوزه علمیه قم، افزود: در این کشورها هنوز هم تعداد بسیار زیادی هستند که علاقمند به طلبه شدن در شهر مقدس قم هستند.

 

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به وظایف روزافزون روحانیت، گفت: روحانیت باید بهتر از این عمل کند که در برخی از مسائل مقام معظم رهبری مجبور به بیان نباشند و همچنین انتظار است که نسبت به تبیین گفته‌های ایشان بیش از پیش فعالیت شود.

 

وی به دیدار اخیر خود با حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان در قم اشاره و اضافه کرد: استاد انصاریان مدارکی داشتند که نشان می‌دهد پاپ هفت هزار کاردینال و اسقف را اخیراً در واتیکان جهت ارائه راهکار در خصوص توقف روند اسلام گرایی جمع کرده است و در نهایت با جمع بندی هفت هزار نظر به این نتیجه رسیدند که اگر بتوانند حجاب را از سر زنان مسلمان برداریم، موفق شده‌ایم.

 

سخنگوی جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: با این وجود هنوز مردم به روحانیت اعتماد دارند و تمامی مسائل و مشکلات خود را با آنان در میان می‌گذارند و امیدواریم ما نیز بتوانیم سخنان مقام معظم رهبری را دنبال کرده و برای آحاد مردم تبیین کنیم و این وظیفه بزرگ را به نحو احسن انجام دهیم.

 

حجت‌الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود به جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی فارس اشاره کرد و گفت: موضع‌گیری اخیر آیت‌الله ایمانی در شورای فرهنگ عمومی بیانگر آن است که ایشان نسبت به حرکت خزنده‌ای که در برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کل کشور با رویکردی خاص در حال انجام است نگران هستند.

 

وی با تصریح اینکه کسی با موسیقی مخالف نیست اما موسیقی نباید از حد متعارف خارج شود، گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است و حدود هزار و چهارصد امامزاده لازم‌التکریم در این استان مدفون هستند.

 

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: گرچه سابقه‌های بدی چون جشن هنر و جشن سالگرد رژیم منحوس 2500ساله شاهنشاهی در تخت جمشید هنوز در ذهن متدینین به صورتی آزار دهنده وجود دارد، اما مسؤولان باید رعایت شئونات شهر مقدس شیراز و امام‌زادگان آن را که مورد عنایت خاص اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده‌اند داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام طاهری تصریح کرد: جامعه روحانیت با نظر آیت‌الله ایمانی موافق است و اینکه بعضی از مسؤولان دلیل مجوز دادن به کنسرت‌ها را برگزاری آن‌ها در دولت قبل عنوان کنند، اصلاً قابل قبول نیست./919/د101/ب6

ارسال نظرات