۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۴۴۴۲۷
مدیر حوزه‌ علمیه استان مرکزی خبر داد؛

آغاز ثبت نام شرکت در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌ علمیه استان مرکزی از آغاز ثبت نام شرکت در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: افرادی که حافظ کل قرآن کریم باشند می‌توانند در آزمون کتبی شرکت نکنند و پذیرش آنها بر اساس معدل کل آخرین مدرک تحصیلی و مصاحبه صورت می گیرد.
حجت‌الاسلام سيدعلي حسيني‌پور، مدير حوزه‌ علميه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌ علمیه استان مرکزی در نشست با معاونان حوزه علمیه استان مرکزی، در رابطه با شرایط پذیرش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران(افرادی که دارای شناسنامه یا کارت ملی جمهوری اسلامی ایران باشند) و برخورداری از سلامت جسمی و روحی از شرایط پذیرش حوزه های علمیه است.

 

مدیر حوزه‌ علمیه استان مرکزی در‌باره نحوه ثبت نام نیز گفت: متقاضیان لازم است با استفاده از یکی از کارت‌های خودپرداز عضو شتاب‌(با گرفتن رمز دوم اینترنتی و گرفتن کد چهار رقمی کارت CVV2 از خود پرداز) جهت خرید اینترنتی مبلغ 150 هزار ریال به آدرس خرید کارت اعتباری و پس از گرفتن سریال، کد داوطلبی، نام کاربری و کلمه عبور، وارد سامانه ثبت نام پذیرش حوزه‌های علمیه شده و اقدام به ثبت نام کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور افزود: حافظان حداقل یک ششم قرآن کریم یا نهج‌البلاغه و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم، از امتیاز در پذیرش برخوردار خواهند بود.

 

مدیر حوزه‌ علمیه استان مرکزی در رابطه با شرایط اختصاصی دوره پنج ساله سفیران هدایت گفت: داشتن مدرک تحصیلی دیپلم‏ از جمله این شرایط است و برای سنوات بالا‌تر از دیپلم مدت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود و تعهد خدمت تبلیغی در مناطق مورد نیاز از دیگر شرایط آن است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور تصریح کرد: افرادی که حافظ کل قرآن کریم باشند می‌توانند در آزمون کتبی شرکت نکنند و قبولی آنها بر اساس معدل کل آخرین مدرک تحصیلی و مصاحبه است.

 

مدیر حوزه‌ علمیه استان مرکزی خاطرنشان کرد: داشتن حداکثر 18 سال برای دارندگان مدرک سوم راهنمایی از جمله شرایط دوره بلند مدت بوده و سنوات بالا‌تر از مدرک سوم راهنمایی و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن متقاضیان اضافه می‌شود و تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یکی دیگر از شرایط اختصاصی دوره بلند مدت است.

 

 حجت‌الاسلام حسینی‌پور در ادامه گفت: آزمون ورودی حوزه های علمیه روز جمعه 28 فروردین ماه ساعت 9 صبح به صورت متمرکز و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود./842/پ202/ب6

ارسال نظرات