۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۴۴۸۲۰
مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

بانوان جزء نخستین نقش آفرینان انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان این‌که بانوان جزء نخستین اقشاری بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش آفرینی کردند، گفت: بانوان امروز هم در پیشبرد انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشتاز هستند.
نقش بانوان در انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عابدین عابدین مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، صبح امروز در همایش «وارثان انقلاب» که با حضور دانش آموزان شاهد مدارس مشهد در محل هتل ثامن برگزار شد، گفت: سعی بنیاد شهید این است که با نظارت و حمایت از دانش آموزان شاهد، در مسیر موفقیت علمی کشور آنان را یاری کند و این همایش هم با همین هدف برگزار شده است.

 

وی در ادامه ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص) در روز های اخیر، بعثت ایشان را پایان بخش اعمال جاهلانه اعراب دانست و اظهار کرد: زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت از مواردی بود که با آمدن دین مبین اسلام از بین رفت و نزول آیه «فبأی ذنب قتلت» گواهی بر این مدعا است.

 

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی افزود: از دیگر نشانه های جاهلیت قبل از بعثت پیامبر(ص) برده داری و برده فروشی بود که پیامبر(ص) با اتخاذ شیوه اسلامی سبب ریشه کن شدن این رسم شدند و مشکل دیگر آن زمان یعنی بت پرستی در اطراف خانه کعبه نیز با رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) خاتمه یافت.

 

عابدین مقدم با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) هویت حقیقی زنان و دختران را زنده تبیین فرمودند، تصریح کرد: یکی از اقشاری که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران از نقش آفرینان نخستین بودند، بانوان هستند و امروز هم در پیشبرد انقلاب چه در ادارات، چه در دانشگاه ها و... شاهد نقش آفرینی محسوس بانوان هستیم در حالی که قبل از انقلاب حضور بانوان در دانشگاه ها به 10 درصد محدود شده بود.

 

وی تأکید کرد: باید به خود ببالیم در نظامی هستیم که به انسانیت بشر اهمیت می دهد در حالی که در غرب به جرم سیاهپوست بودن افراد را به قتل می رسانند.

 

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: خداوند گفته دین را خودم حفظ می کنم؛ از این رو اگر ما جانبازان به وظیفه خود عمل نمی کردیم، دین خدا خاموش می شد، کما این که خداوند در قرآن خطاب به اعراب می فرماید «اگر شما در این راستا به وظیفه تان عمل نکنید، قوم دیگری را بر این کار می گماریم» بنابراین ما هیچ ادعایی نداریم و تنها از سفره ای که گسترده شد، استفاده کردیم./820/پ202/ب4

ارسال نظرات