۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۴۴۸۷۳

برگزاری مرحله نهایی جشنواره قرآن و حدیث المصطفی

خبرگزاری رسا ـ مرحله نهایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.
برگزاري مرحله نهايي بيستمين جشنواره بين‌المللي قرآن و حديث المصطفي(ص)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جامعه المصطفی، جامعه المصطفی سالیان درازی است که اقدام به برگزاری مسابقات قرآن و حدیث کرده و می‌کند و البته سال به سال هم با تغییراتی برای بهترشدن، فراگیرتر و هدفمندترشدن روبرو است.

 

مرحله نهایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد و افراد برتر مرحله مقدماتی که در طول چندین ماه گذشته به تدریج مسابقات آنان در کشورهایشان برگزار شد در این مرحله در سه رشته حفظ کل، قرائت ترتیل و تحقیق به رقابتی معنوی با یکدیگر پرداختند.

 

این مسابقه در دو نوبت صبح و عصر، 36 قاری و حافظ قرآن از کشورهای مختلف با یکدیگر رقابت کردند و نفرات برتر این سه رشته معرفی شدند. این مسابقات از ساعت 9 صبح با سخنان حسین اسدی، مدیر کل قرآن و حدیث المصطفی(ص) آغاز شد.

 

وی اشاره‌ای به برگزاری این مسابقات در 30 واحد خارج و واحدهای داخل کشور در مرحله مقدماتی در رشته‌های کتبی، آثار و شفاهی کرد و گفت: امروز رقابت‌ها تنها در بخش شفاهی است و از 60 نفر برگزیده در تمامی رشته‌ها غروب چهارشنبه با حضور آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی تجلیل خواهد شد.

 

در ادامه دو تن از حافظان کل قرآن به اجرای حفظ خود با قید قرعه پرداختند. جیلان عبدالقادر از کشور کنیا اولین حافظی بود که روی سن رفت و برنامه خود را با قرعه اعلام شده توسط شهریار پرهیزگار اجرا کرد.

 

این مسابقات که در دو بخش بانوان و طلاب مرد طی دو روز برگزاری شد، توسط داورانی در سطح ملی و حتی بین‌المللی قضاوت شد. در بخش طلاب مرد آقایان حاج ابوالقاسم و پرهیزگار داوری حسن حفظ، حشمتی و ستوده‌نیا داوری تجوید، علامی و شهیدی داوری وقف و ابتدا را بر عهده داشتند همچنین محمدحسین سعیدیان و قره شیخلو داوری صوت و حنیفی و لطفی‌نیا نیز داوری لحن را برعهده داشتند و علی سرابی از فعالان قرآنی نیز نظارت بر داوری را عهده‌دار بودند./998/د102/ف

ارسال نظرات