۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۲۴۵۱۴۹
امام جمعه موقت دامغان:

انقلاب ما شکل‌گیری، تداوم و اقتدارش را مدیون ایثار شهدا و خانواده‌هایشان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: همه باید بیاد داشته ‌باشیم که انقلاب اسلامی ملت ما شکل‌گیری، تداوم و قوام و اقتدار و عزتش را مدیون ایثار و جانفشانی شهدا و خانواده‌های آنان است.
حجت الاسلام رستميان-تجديد ميثاق با شهدا در دامغان فرماندار دامغان-تجديد ميثاق با شهدا در دامغان رئيس بنياد شهيد دامغان-تجديد ميثاق با شهدا در دامغان تجديد ميثاق با شهدا در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) این شهرستان شامگاه دیروز در مراسم تجدید پیمان با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی و گلباران قبور مطهر شهدای والامقام دامغان با بیان اینکه شهدا در رأس تمامی مجاهدان فی سبیل الله قرار دارند اظهار داشت: گردآمدن ما در سالگشت بهار انقلاب اسلامی بر مزار شهیدان امری فطری است زیرا آنان مسببان اصلی امنیت و آسایش و عزت امروز ایران زمین هستند.

 

وی خاطر‌نشان کرد: نهضت عظیم مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی(ره) از سال 42 آغاز و با استقامتی مثال زدنی و شهادت انسان‌های بسیار زیر چکمه‌ها و شکنجه‌های ساواک و ایادی آمریکا و اسرائیل قوام و استمرار یافت و حتی پس از پیروزی نیز تداوم آن جز با جانفشانی، ایثار و مقاومت مقدور نشد تا به ملت‌های دنیا به‌ویژه مسلمانان و آزادگان درس ایستادگی و ظلم ستیزی بدهد.

 

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به برگزاری اجلاسیه بزرگ شهدای این شهرستان در هفته پایانی بهمن‌ماه، فضای این یادمان بزرگ را جولانگاه پیوند عظیم جوانان با گفتمان انقلاب اسلامی و جهاد و شهادت و یادآور پیام‌های انسان‌ساز شهدا برای همگان دانست و افزود: بی‌تردید اصلی‌ترین پیام شهیدان والامقام ما پشتیبانی و تبعیت از ولایت فقیه است.

 

تقدیم بیش از 600 شهید سندی بر ولایتمداری مردم دامغان است

علی اصغر مجد، فرماندار دامغان نیز در این مراسم تقدیم 614 شهید سرافراز از جمله 12 شهید دوران انقلاب و دارا بودن رتبه دوم تعداد شهدا در بین شهر‌های کشور به نسبت جمعیت را از افتخارات مردم دیندار این شهرستان و سندی بر ولایتمداری آنان عنوان کرد.

 

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی شر حکومت‌های فاسد، ظالم و دست‌نشانده شاهنشاهی را از سر ملت ایران کم کرد، اظهار داشت: امروز به لطف خدای سبحان، رهبری مدبر و شجاع و ملتی همیشه در صحنه انقلاب اسلامی ملت ما به درختی تنومند و مصون در برابر حوادث و توطئه‌ها بدل شده است.

 

مجد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران در سال 57 را شوکی بزرگ برای تحلیل‌گران و سیاستمداران دنیای غرب برشمرد و افزود: مردم مسلمان ایران به دنبال کسب استقلال و آزادی و ایجاد حاکمیت دینی و اسلامی در میهن خود بودند و با دادن شهدای بسیار و تحمل رنج‌های فراوان باوجود دسیسه‌ها و سنگ‌اندازی‌های وسیع نظام سلطه بدین مهم دست‌یافتند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان با بیان اینکه دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سناریو‌های متفاوت و متعددی برای فلج کردن انقلاب و نظام اسلامی ما استفاده کرد، که می‌توان از ترور‌ مقامات و شخصیت‌های کلیدی انقلاب و مفاخر دینی و علمی کشورمان، تحمیل جنگی هشت‌ساله و سپس هجوم فرهنگی و جنگ نرم به‌عنوان مهمترین این توطئه‌ها اشاره کرد.

 

فرماندار دامغان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با موفقیت‌هایی که در عرصه‌های گوناگون به پشتوانه مجاهدت‌های رهبرکبیر انقلاب اسلامی و جان‌فشانی‌های شهدا و ایثارگران و سپس هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مقاومت و تلاش آحاد ملت کسب کرده، تمامی تئوری‌های قدرت‌های جهانی را بهم ریخته است.

 

وی دهه فجر انقلاب اسلامی را بهترین فرصت برای تبیین و نشر دستاورد‌ها و پیام انقلاب اسلامی، بابهره‌گیری از اشاعه روحیه امید و خودباوری در بین مردم و به‌ویژه نسل جوان جامعه اسلامی دانست و افزود: همه ارگان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی باید یکپارچه و منسجم در برگزاری آئین‌ها و برنامه‌های ویژه ایام پیروزی انقلاب و بالاخص راهپیمایی باشکوه 22 بهمن تلاشی جهادی را به نمایش بگذارند.

 

هیچ قدرتی توان مقابله با قدرت ایمان و اراده ملت ایران را ندارد

سید علی‌اکبر میر علی اکبری، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دامغان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های بزرگوار آنها معلمان صبر و استقامت و الگوهای ملت بصیر و مقاوم ایران هستند، افزود: بی‌تردید تا هنگامی که ملت مسلمان ما با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت به راه پر افتخار خود ادامه می‌دهند هیچ قدرتی توان مقابله با قدرت ایمان و اراده راسخ آنان را ندارد.

 

وی تقارن ایام الله دهه فجر امسال با موعد برگزاری اجلاسیه بزرگ سرداران و 614 شهید والامقام شهرستان دامغان، به‌عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی این شهرستان در سال فرهنگ و اقتصاد را یادآور شد و تصریح کرد: همه باید باعزمی ملی و روحیه‌ای جهادی عملا و به‌دور از شعار زدگی برای برگزاری هرچه بهتر و پربارتر این اجلاسیه وقت بگذاریم و گوشه‌ای از دین خود را به شهدا ادا کنیم.

 

در این مراسم باشکوه که با حضور گسترده خانواده معظم شهدا، روحانیان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر اقشار مردم دیندار این شهرستان برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن استفاده از سخنان مسئولان با تقدیم شاخه‌های گل و غبارروبی مزار مطهر شهدا یاد و خاطره سرداران و 614 شهید والامقام این شهرستان را گرامی داشته و با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند./977/پ202/ب6

ارسال نظرات