۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۴۵۶۵۷
استاد دانشگاه جامع ملی اسلامی در هند:

امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران نقطه اتحاد فرقه های مختلف در هند است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه جامع ملی اسلامی در هند، با اشاره به برگزاری مستمر مراسم های شعر خوانی آیینی در هند، گفت: برگزاری مراسم هایی مانند این شب شعرها، سمینارها و کنفرانس ها در سراسر جهان پاسخی محکم به دشمنان اسلام است.
امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران نقطه اتحاد فرقه های مختلف در هند است

سید تقی عباس متخلص به کیفی، شاعر هندی، در حاشیه مراسم شب شعر «رسول عشق» که شب گذشته در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: توهین دشمنان اسلام به پیامبر اکرم(ص)، توهین به اسلام است.
 

وی تصریح کرد: این اقدام آن ها باید پاسخ داده شود و برگزاری مراسم های مانند این شب شعر ها، سیمینار و کنفرانس در سراسر جهان پاسخی محکم به آن ها است.

 

تقی عباس، در خصوص واکنش هند در برابر توهین به پیامبر اسلام، گفت: تظاهراتی در برابر این بی حرمتی در هند برگزار شد و در رسانه ها نیز به این اقدام آن ها اعتراض شدید داشتند و جشن هایی برای احترام به پیامبر اعظم برگزار شد، تا جواب محکمی به آن ها داده شود.

 

این شاعر هندی، شعر آیینی را از موضوع های مورد علاقه خود بیان کرد و گفت: در این زمینه شعر می نویسم و هندو ها نیز در این خصوص شعر می گویند.

 

استاد دانشگاه جامع ملی اسلامی در هند، با اشاره به برگزاری مستمر مراسم های شعر خوانی آیینی در هند، اذعان کرد:  استقبال از شعر آیینی در هند زیاد است و حتی مسیحی های هند نیز با اشتیاق از این برنامه ها استقبال می کنند.

 

وی با بیان این که در مناسبت های مذهبی مراسم های باشکوه در هند برگزار می شود، اظهار کرد:  در این مراسم ها شعر خوانی های بسیاری برگزار می شود. از جمله «مشاعره طرحی» اجر می شود که به شاعران قبل از اجرای مراسم مشاعره، مصراع هایی داده می شود و شاعران در آن زمینه شعر می گویند که به نوعی یک مسابقه نیز محصوب می شود و موضوع آن ها  اهل بیت (ع) است.

 

تقی عباس، امام خمینی (ره)  و انقلاب اسلامی ایران را نقطه اتحاد در بین فرقه های مختلف در هند عنوان و تصریح کرد: هند کشور افسانه ای است و تنوع مذهب و فرقه در آن زیاد است و اگر گفته می شود 72 فرقه در این کشور وجود دارد، سخنی صحیح است ولی مهمترین نکته در این است که آن ها با هم متحد هستند و احترام ویژه ای برای بنیانگذار و انقلاب اسلامی ایران دارند و سعی می شود که تفرقه به وجود نیاید.

 

این شاعر هندی، به نمونه ای از اتحاد فرقه ها در هند اشاره و اظهار کرد: محرم مخصوص شیعیان است، ولی در هند همه فرقه ها با همکاری یکدیگر مراسمی  در این خصوص برگزار می کنند، و در آن نوحه خوانی و سینه زنی می کنند و تعزیه می سازند.

 

وی در خصوص مضامین نوحه خوانی ها در مناسبت های مذهبی، گفت: شاعران و عالمان دینی هند این محتوا ها را تهیه می کند و  50 نوحه و مرثیه به زبان اردو را به رشته تحریر در آورده ام.

 

گفتنی است در این مراسم شاعرانی از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و شاعران آیینی کشور در مدح و ستایش پیامبر مهربانی ها به شعر خوانی پرداختند./1310/ت302/ب5

ارسال نظرات