۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۴۵۸۲۳
کارشناس رسانه ملی:

دختران بهترین نعمت و سرمایه برای انسان هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که جنسیت فرزند اهمیت ندارد و مهم این است که کودک سالم باشد، گفت: دختران بهترین نعمت و بهترین سرمایه برای انسان هستند.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، کارشناس رسانه ملی، بعدازظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این‌که متأسفانه دید بدی که درگذشته در جامعه رایج بود و امروز هم در جامعه به‌صورت نامحسوس رایج است تفاوت گذاشتن میان دختران پسران است.

 وی افزود: مهم نیست کودک تازه متولد شده دختر یا پسر باشد مهم این است که کودک سالم و بتواند برای والدین خود فرزند صالحی باشد.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که صالح بودن و حسن خلق کودک در گرو تربیت درست والدین است، گفت: پدر و مادر فرزند خود را چه دختر و چه پسر اگر درست تربیت کنند خواهند توانست آینده درخشانی برای خود و آن‌ها رقم بزنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد بابیان این‌که میان دختر و پسر تفاوتی نیست، ادامه داد: دختران بیش از پسران به محبت پدر و مادر خود نیازمند هستند و به خاطر همین محبت دختران بهترین سرمایه برای والدین خود بوده و در هنگام پیری در بیشتر موارد از والدین خود نگه‌داری کنند.

 

وی با اشاره به این‌که متأسفانه عده‌ای تصور می‌کنند که اگر فرزند دختر داشته باشند نسل آن‌ها از بین می‌رود، افزود: خداوند به خاطر همین تصور غلط مشرکان نسبت به رسول خدا(ص) توالی نسل ایشان را در حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داد.

 

کارشناس رسانه ملی در ادامه تصریح کرد: کسانی که از نعمت فرزند محروم هستند می‌توانند با قبول فرزند و کمک و حمایت از فرزندان بی‌سرپرست حس مادری و پدری خود را به ظهور و بروز برسانند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با اشاره به این که خیران می‌توانند با کمک مالی به خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات خاص صاحب فرزند نمی شوند بزرگ‌ترین خدمت خیر را به جامعه و خانواده‌های بدون فرزند انجام دهند، افزود: کمک به افزایش فرزند آوری در جامعه آینده و امنیت کشور و ملت را تأمین می‌کند.

 

وی بابیان این که حضرت رسول خدا(ص) برای حضرت زهرا(س) احترام خاصی قائل بودند و هر وقت حضرت زهرا(س) را می‌دیدند به گرمی از ایشان استقابل کرده، دست ایشان را می‌بوسیدند و می‌فرمودند «فاطمه بوی بهشت می‌دهد»، اظهار کرد: این رفتار حضرت رسول(ص) با دخترانشان نشان می دهد که ما هم باید نسبت به دختران خود با محبت و احترام رفتار کرده و تا جایی که می‌توانیم به صورت یکسان در تربیت دختر و پسر تلاش کرده و در محبت کردن میان دختر و پسر تبعیض قائل نشویم.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که انسان باید در تربیت فرزندان خود کوشا باشد، یادآور شد: تربیت مهم‌ترین بستر برای پرورش فرزندان صالح است؛ بنابراین اگر ما می‌خواهیم فرزندان صالحی داشته باشیم باید در خدمت و تربیت اسلامی آن‌ها بیشتر تلاش کنیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات