۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۴۵۹۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

عامل اصلی حملات نرم دشمن، ماهیت جهانی انقلاب ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه پیرامون انقلاب ایران و آسیب هایی که اکنون متوجه جامعه شده است، گفت: ماهیت جهانی انقلاب ایران سبب شد تا دشمنان بعد از حملات سخت نظامی در جبهه سخت و شکست از این جبهه، برای نابودی این انقلاب وارد جنگ نرم شوند.
تأثير انقلاب اسلامي ايران بر ساير ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مهدی امان الهی، استاد حوزه و دانشگاه در یکی از ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر که در حسینیه حکیم نجف آباد برگزار شد، انقلاب ایران را الگویی برای تمام جهانیان برشمرد و گفت: این انقلاب در فراسوی مرزهای ایران چنان گسترش یافت، که دشمنان تنها یک سال بعد از پیروزی انقلاب، ایران را وارد یک جنگ تحمیلی با حضور مستقیم 18 کشور جهان کردند.

 

وی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران یک برند تجاری و قابل صادرات به کل جهان است و دشمن زمانی که نتوانست در جبهه سخت با توطئه هایی چون نوژه، طبس و جنگ تحمیلی این انقلاب را از میان بردارد، وارد جنگ نرم با مردم و این انقلاب شد.

 

حجت الاسلام امان الهی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند، «در آخر الزمان پدرانی خواهند بود که تأمین مالی فرزندانشان از تربیت دینی آنها برایشان مهمتر است»، گفت: تبلیغات دشمن در میدان نبرد نرم سبب شده است تا رفاه و مادیات در درجه اول اهمیت برای خانواده ها قرار گیرد در صورتی که طبق آیات الهی، روشی غلط و ناپسند است و والدین در این مسیر دچار بزرگترین خطا و اشتباه شده اند.

 

وی با اشاره به حدیثی دیگر از رسول خدا(ص)، عامل اصلی گناه در دوران آخرالزمان را غفلت بیان داشت و گفت: فراموش کردن یاد خدا و غفلت انسان سبب شده است با این که به اثرات و ضررهای گناه آشنا است، ولی به سمت آن کشیده شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه پیرامون نقشه های دشمن در جنگ نرم افزود: بازی های کامپیوتری یکی از سلاح های دشمن در جنگ نرم است که به وسیله همین بازی های کامپیوتری که بعضاً اغلب کودکان ما سرگرم آن هستند، بزرگ ترین ضربه ها را به اعتقادات، باورها و مبانی فکری و دینی کودکان وارد می کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: نشانه گرفتن مساجد، ائمه اطهار(ع)،‌ فروعات دین چون امر به معروف و نهی از منکر از مواردی است که دشمن در بازی های کامپیوتری در قالب های مختلف به دنبال نابودی آنان است و همین بازی ها از جمله عواملی است که گروهی چون داعش به اسم اسلام، مساجد را خراب می کنند و سبب تغییر در باورهای کودکان می شود.

 

حجت الاسلام امان الهی از دیگر زمینه های حملات دشمن در قالب بازی های کامپیوتری را وارونه نشان دادن شخصیت حضرت مهدی(ع) بیان داشت و گفت: ستون های شیعه بر پایه جهاد استوار است و شعار الله اکبر شعار جهادی شیعه است و دشمن با نشان دادن تروریست و خونریز بودن امامان شیعه به ویژه حضرت مهدی(ع)، ذهن و تفکر کودکان را برای مقابله با امام زمان آماده می کنند که یک شیعه در برابر امام خویش بایستد.

 

وی در ادامه افزود: در بازی های رایانه ای، قرآن به عنوان منبع تروریست معرفی شده است و همین تفکرات سبب می شود که کودک که دارای ذهنی خلاق و آماده است، به مرور نسبت به مبانی دین و ارزش های الهی دچار تردید شود و اکنون شاهد هستیم که دشمن برای حضور هر چه بیشتر وارد مهدهای کودک شده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه از دیگر حملات دشمن در جنگ نرم را تبلیغ سبک زندگی آمریکایی بیان داشت و خاطر نشان کرد: کارتون ها و برنامه های تلویزیونی که اغلب از نگاه ما بدون هیچ صحنه ای است، در اصل بسیاری از مبانی و اصول دین از جمله توحید را هدف قرار داده است.

 

وی در ادامه افزود: از ویژگی های رسانه، تأثیرگذاری بر ناخودآگاه فرد، تصویرسازی و موج سازی و تغییر در انتقال پیام به نحوی که فرستنده مدنظر دارد، است و هم چنین رسانه سبب تغییر احساس و نیاز انسان شده و همین امر سبب بالا رفتن سن ازدواج، بالا رفتن آمار طلاق، تغییر نحوه رفتار می شود.

 

حجت الاسلام امان الهی با اشاره به وجود بیش از 300 شبکه فارسی زبان ماهواره ای افزود: برای مقابله با جنگ نرم و حملات دشمن که وارد مرحله وضعیت قرمز شده ایم، باید در زمینه های فرهنگی هزینه کرده و با تمام قوا حسین گونه و فاطمه گونه وارد میدان کارزار شویم. /1306/پ202/ب6

ارسال نظرات