۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۴۶۷۸۹
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری:

فتنه گران نخواهند توانست به خبرگان نفوذ کنند/ حوزه از قدیم الایام به ولایت فقیه اعتقاد داشته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که علمای حوزه از قدیم الایام به مساله ولایت فقیه اعتقاد داشته اند، گفت: علمای حوزه با توجه به فقاهتی که دارند، ولایت فقیه را با درجات گوناگون قبول دارند؛ اما هیچ گاه شخصی در حوزه نبوده که ولایت فقیه را به کلی قبول نداشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد عبدالهادي حسيني شاهرودي، نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري،

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی رابطه متقابل حوزه و نظام پرداخت و گفت: حوزه علمیه پشتیبان و سند مشروعیت نظام اسلامی است.

 

وی اظهار داشت: میان حوزه و نظام رابطه متقابلی وجود دارد اما رکن اصلی در این رابطه حوزه‌های علمیه هستند؛ زیرا بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب تربیت شده حوزه هستند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که میان حوزه و نظام می‌بایست تعامل متقابلی وجود داشته باشد، تصریح کرد: نظام اسلامی و حوزه علمیه باید در امور به یکدیگر کمک کرده تا شاهد پیشرفت نظام اسلامی به واسطه حوزه علمیه و علو یافتن حوزه به کمک جمهوری اسلامی باشیم.

 

وی درباره چگونگی تعامل میان حوزه و نظام با حفظ کامل استقلال حوزه و تعامل حداکثری میان این دو تأکید کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌های حفظ استقلال حوزه به همراه تعامل با نظام این است که حوزه از نظر مالی به دولت نیازمند نباشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در پاسخ به سوالی مبنی بر خطر نفوذ جریان‌های سکولار در حوزه‌های علمیه گفت: در حوزه علمیه اگر سکولاریسم وجود داشته باشد، به معنایی غیر از دوری دین از سیاست است؛ زیرا این سخن برای حوزه علمیه غریب و سنگین است.

 

وی با بیان این‌که امروز همه حوزویان نظام اسلامی را تأیید می‌کنند، تأکید کرد: علمای حوزه علمیه با توجه به فقاهتی که دارند، ولایت فقیه را با درجات گوناگون قبول دارند؛ اما هیچ گاه شخصی در حوزه نبوده که ولایت فقیه را به کلی قبول نداشته باشد.

 

اعتقاد آیت الله خویی نسبت به تشکیل حکومت اسلامی

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که حوزویان به سبب تفقه شان تنها در درجات ولایت فقیه اختلاف دارند، تصریح کرد: با کمترین حدی هم که حوزه برای ولایت فقیه قائل است، می‌توان با آن دولت تشکیل داد.

 

وی اظهار داشت: اوایل انقلاب معروف بود که می‌گفتند آیت‌الله خویی ولایت فقیه را قبول ندارد؛ درحالی که ایشان نیز قائل به تشکیل حکومت اسلامی بود و تنها ولایت فقیه بی حد و مرز را قبول نداشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تاکید کرد: حوزه هیچ‌گاه سکولار نبوده و نخواهد بود و نه امکان دارد که سکولار شود.

 

وی بیان کرد: نام انجمن حجتیه نباید در کنار حوزه علمیه آورده شود؛ آنان بهانه می‌آورند که اسلامی جدای از سیاست را می‌خواهند و سکولار نیز می‌گوید ما سیاست را جدای از اسلام می‌خواهیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انجمن حجتیه بر خلاف شهید مدرس که گفت «دیانت ما عین سیاست ما است» بال دیگر سکولارها را به دوش می‌کشد و به آن‌ها می‌گوید که مسجد برای ما و دولت برای شما باشد.

 

خیز فتنه گران برای تصاحب مجلس بی اثر است

وی همچنین در بخشی از سخنان خود به خیز فتنه گران برای تصاحب مجلس و نفوذ در خبرگان آینده اشاره کرد و گفت: آنان خیزشان به جایی نمی‌رسد؛ شاید در مجلس بتوانند نفوذی داشته باشند اما  در خبرگان هرگز قادر به نفوذ و تصاحب نخواهند بود./997/ت301/ج

ارسال نظرات