۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۴۶۹۶۲
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین:

وزیر خارجه به خوبی کارش را بلد است/ مسؤولان در تمام زمینه ها به منافع ملت توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را بر باد دهنده توهمات آمریکا دانست و گفت: وزیر امور خارجه تلاش خود را برای نتیجه ای عزت مندانه برای جمهوری اسلامی ایران انجام داد و در صورت به نتیجه نگرفتن از این مذاکرات بهتر است در بیانی زیبا و صریح به مردم بگوید تلاش کردیم و نتیجه نگرفتیم.
حجت الاسلام و المسلمين نظري شاهرودي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم
حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا راهپیمایی 22 بهمن امسال را با شکوه تر از سال های گذشته دانست و گفت: توهم آمریکا مبنی بر تأثیر تحریم ها بر ملت ایران خیال باطلی بود که مردم با حضور خود آن را از بین بردند.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم با اعتراض به سخنان پوچ سران استکبار اعلام کردند مذاکرات تا زمانی که عزت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته باشد ارزش دارد و گرنه برای ما مذاکرات و تحریم ها بی ارزش است.
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی به زیاده خواهی های آمریکا در مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: برداشتن تحریم ها در دو مرحله خود از نشانه های زیاده خواهی آمریکا است؛ غرب باید در این مذاکرات استقلال و منافع ملی ایران را در نظر بگیرد و به صورت عزتمند مذاکرات را ادامه دهد.
وی با تمجید از دکتر ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: وزیر امور خارجه ایران که دیپلماسی را می شناسد و به ادبیات مذاکره آشنایی کامل دارد اعلام کرد که ما کارمان را انجام می دهیم ولی اگر مذاکرات هم به نتیجه نرسد دنیا به آخر نمی رسد.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: دکتر ظریف با تجربه بالا و در راستای آشنایی با دیپلماسی خارجی و ادبیات مذاکره می گوید «مذاکرات به نتیجه نرسد دنیا به آخر نرسیده» بنابراین باید مردم را آماده کنند که در صورت توقف مذاکرات به این ملت بگویند که تلاش کردیم و نتیجه نگرفتیم.
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی ادامه داد: با این سیاست مذاکره کنندگان ما راه درست را خواهند رفت و تلاش بیهوده برای رسیدن به نتیجه، به فکر قبول سیاست های زورگویانه غرب نمی افتد. آنها می دانند که این سیاست یعنی جمهوری اسلامی توقف مذاکرات را دلیلی بر تنزل و عقب گرد خود نمی داند و این را مردم فهیم ما نیز می دانند.
وی مردم را متوجه و بصیر در شناخت منافع نظام دانست و تصریح کرد: مردم منافع نظام را بر منافع خود بر گزیدند؛ به میدان آمده و به استکبار نشان دادند که با وجود تمام مشکلات باز پشتیبان نظام هستند بنابراین مسؤولان هم باید در تمام زمینه های اقتصادی سیاسی و فرهنگی منافع ملت را در نظر بگیرند.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به هوشیاری ملت گفت: مسؤولان باید مردم را در جریان مشکلات کشور قرار دهند؛ مردم باید شرایط بد اقتصادی را تحمل کنند بنابراین اگر با عمق این مشکلات آشنا باشند با برنامه ریزی های انجام شده مطابقت می یابند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی ادامه داد: فقر و بیکاری وضعیت بدی را برای بسیاری از مردم به وجود آورده است؛ در کنار این مسأله اخبار اختلاس های گوناگون به روحیه مردم ضربه می زند./836/ت302/ج
ارسال نظرات