۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۴۷۱۹۷
مسؤول فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیاء:

منش شهدا ایثار و از خودگذشتگی بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیاء با اشاره به خاطرات هم رزمان خود در زمان جنگ یادآور شد: منش شهدا ایثار و از خودگذشتگی بود پس ما نیز وظیفه داریم با از خود گذشتگی و ایثار در جهت وصل یکدیگر به امام زمان(عج) و معنویت بکوشیم.
حاج حسين يکتا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حاج حسین یکتا مسؤول فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیاء ظهر امروز 27 بهمن ماه در نخستین همایش بزرگداشت شهدای دانشجوی استان قزوین که در آمفی تئاتر دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) برگزار شد، به خاطره گویی و سیره شهدا و احوالات آنان در هنگام عملیات در جبهه پرداخت.

این راوی راهیان نور دانشجویی با اشاره به داستان یکی از هم رزمانش در عملیات  والفجر 4 اظهار کرد: درجه ایمان و اخلاص بسیاری از شهدا به قدری بود که از زمان مرگ و نحوه شهادت خود خبر داشتند و یکی از دوستان ما در عملیات والفجر 4 ساعتی قبل از شهید شدن خود غسل کرده و خود را معطر کرده و حتی به شوخی عکس خداحافظی نیز گرفت.

وی درباره علت دوست داستن شهدا گفت: ما به این خاطر آنان را دوست داریم چرا که آنان حتی با دعوت ما به چنین مراسماتی به فکر ما هستند و بسته به ظرفیت هرکدام از ما قصد دارند چیز خاصی به هریک از ما هدیه بدهند؛ پس نباید به علت حضور بلکه به حکمت حضورمان در این مراسمات باید دقت کرده و بدانیم دعوت نامه شهدا به قلب ما ارسال شده و ما را به اینجا کشانده است.

این راوی جبهه و جنگ در بیان سیره زندگی شهدا ابراز داشت: شهدا از تمام دلبستگی های مادی و معنوی خود گذشتند و رو به مادران خود گفتند دیدار به قیامت؛ پس ما نیز بیاییم به پاس حرمت آنان با شیطان و گناهانمان خداحافظی کرده و بگوییم دیدار به قیامت.

وی با اشاره به خاطرات هم رزمان خود در زمان جنگ یادآور شد: منش شهدا ایثار و از خودگذشتگی بود پس ما نیز وظیفه داریم با از خود گذشتگی و ایثار در جهت وصل یکدیگر به امام زمان(عج) و معنویت بکوشیم.

یکتا با ابراز این نکته که تیپ خاکی شهدا بهترین مدل و تیپ روز جهان است، اظهار کرد: تیپ شهدا انتهای تمام تیپ های دنیاست؛ چرا که آنان خود را برای زیبا بودن در نظر خدا و امام زمان(عج) آراستند و در آخر چون نظر کرده خداوند شدند توانستند اثر کرده و اثرگذارنده در هر جای جهان هستی شوند.

وی با اشاره به داستان مجروح شدن خود در یکی از عملیات ها بیان داشت: دوستی های شهدا خدایی بود و ما هم باید سعی کنیم در این جبهه جنگ نرم خدایی و صادق باشیم و یکدیگر را در راه ایمان یاری دهیم.

راوی زمان جنگ با تشبیه این دنیا به مراسم بله برون اظهار داشت: این دنیا جایی بود که شهدا در آن به عهد و قرار خود که از قالو بلی شروع شد و به کرببلا رسید بله گفته و تا اخر به آن پای بند بوده و عمل کرده و ما نیز امروز وظیفه داریم به عهد و پیمان خود با شهدا برای ادامه راهشان پای بند بمانیم.

حاج حسین یکتا رمز رسیدن به پر و بال پرواز را رهایی از تعلقات دانست و خاطرنشان کرد: ما باید مانند شهدا که به خاطر رهایی و انقطاع از گناه گریه می کردند از بدی های خود جدا شویم و مانند آنها از وابستگی ها و بدی های خود به سوی خداوند فرار کنیم.

وی در پایان با تاکید بر این‌که انقلاب ما پیشگام در اسلام بود و جوانان ایران امروز نباید از جوانان لبنان و مصر و یمن عقب بمانند گفت: اکنون که در پیچ تاریخی و سرنوشت ساز و در استانه ظهور هستیم باید خود را با هوشیاری اماده کرده و وقف اسلام و انقلاب نماییم چرا که رهبر بر روی جوانان و یاران خود حساب کرده پس از ابرهای باردار و پرتلاطم و روزگار سخت و ظلم و ستم بالاخره به آسمان صاف و رنگین کمان آرامش بخش ظهور نزدیک می شویم.

شایان ذکر است نخستین کنگره 36 شهید دانشجوی استان قزوین ظهر امروز در دانشگاه بین الملل امام خمینی و با حضور خانواده های شهدا و مسؤولین استانی و دانشجویان برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین احدی سخنران ویژه این مراسم بود.

همچنینی قابل ذکر است در پایان این مراسم از خانواده های شهدا تجلیل شد و به  36 نفر از شرکت کنندگان این مراسم به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطا گردید./848/پ202/ب

ارسال نظرات