۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۴۷۳۳۸
مشاور مطبوعاتی دولت نهم:

بدون آرمان نمی‌توان تمدن‌سازی کرد

خبرگزاری رسا ـ محمدعلی رامین گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما مسؤولیت‌گریزی است؛ انسان تراز تمدن اسلامی در عین مسؤولیت‌پذیر بودن، دشمن‌شناس و تکلیف‌شناس نیز هست.
همايش دانشگاه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدعلی رامین، مشاور مطبوعاتی دولت نهم، ظهر امروز در همایش کشوری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در  دانشگاه فردوسی به بیان اصول تمدن سازی و مؤلفه های ایجاد تمدن پرداخت.

   

وی با بیان این که نخستین مؤلفه ایجاد تمدن، وجود یک مکتب فکری فراگیر است و باید در ایجاد تمدن اسلامی آگاه بود که بدون آرمان و حرکت در مسیر عدالت نمی‌توان کاری از پیش برد وچشم‌انداز ما در تمدن اسلامی این است که انسان به جایگاه اصلی خود یعنی خلیفة‌الهی بر گردد.

 

اصول تمدن سازی و مؤلفه های ایجاد تمدن

 وی با بیان این که این هدف برعکس تمدن غرب است که انسان را جایگزین خدا کرده است، اظهار داشت: ما می‌خواهیم انسان را جانشین خدا قرار دهیم.

 

معاون وزارت ارشاد دولت نهم، مؤلفه سوم تمدن اسلامی را به وجود انسان مطلوب و کمال‌طلب مربوط دانست و افزود: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، ما نیازمند انسان خودآگاه هستیم و مختصات این انسان این است که اجازه نمی‌دهد کسی یا کسانی شأن و جایگاه ممتاز او را تنزل داده و روحیه خودباوری و خداباوری را در او بکشند؛ چنین انسانی مسؤولیت‌پذیر، رسالت‌مدار و متعهد است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما مسؤولیت‌گریزی است و باید کاری کنیم که انسان در تراز تمدن اسلامی علی‌رغم مسؤولیت‌پذیر بودن، دشمن‌شناس و تکلیف‌شناس نیز باشد.

 

وی بیان کرد: چهار نفر در داخل کشور بحران اقتصادی و تحلیل‌ها را نصیب ملت ایران کردند تا آمریکا و اسرائیل ملت ما را در تنگنای اقتصادی قرار دهند که البته دو نفر از آن ها در حصر هستند؛ یکی از این افراد گفته است ملت ایران هر چه در قانون اساسی برایش مشکل به وجود آورد، حذف می‌کند و در همین حال مجلس خبرگان نیز باید درست انتخاب شده تا در آینده مسئله رهبری، شورایی شود.

 

رامین، چهارمین رکن اساسی ایجاد تمدن اسلامی را داشتن رهبری توانا، مدیر، مدبر و حکیم دانست و گفت: حتی برای تمدن‌های مادی هم داشتن چنین رهبری ضروری است و نباید فراموش کرد که برای رسیدن به چنین تمدنی نباید حق خود را به دشمن واگذار کرد و باید از افرادی که دارای چنین روحیه‌ای هستند عبور کرده و تمدن اسلامی را  ساخت.

 

معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد با تأکید بر این که در نظام اسلامی ما رهبری حجت خدا بر روی زمین است، افزود: رهبر ما ملت را به سوی خدا و نه به سوی خود دعوت می‌کند و این در حالی است که اکثر رهبران و احزاب در دنیا مردم را به سوی خود دعوت می‌کنند، لذا ما باید این نعمت و ظرفیت را قدر دانسته و از آن به درستی بهره ببریم.

 

برای تمدن‌سازی به انسان احتیاج است

وی بیان کرد: برای تمدن‌سازی به انسان احتیاج است و با توجه به این که تعبیر بیداری دانشجویان را امام خامنه‌ای به کار برده، باید از این مقوله برای تربیت انسان‌ها استفاده کنیم، بیداری دانشجویان، بیداری جوانان است و نباید از این مقوله غافل شد.

 

وی  با بیان این که بدون آرمان نمی‌توان تمدن‌سازی کرد و چشم‌انداز ملت ما در تمدن اسلامی ایجاد عدالت جهانی است، زیرا مسیر تمدن‌سازی باید از طریق دو مؤلفه پیشرفت و عدالت دنبال شود، اظهار کرد: افول تمدن‌ها ناشی از بی‌توجهی به اصول و مبانی، تضییع کردن حقوق و رها کردن تمدن‌های گذشته است و بی‌تردید اگر این اتفاقات روی بدهد، یکی از پایه‌های تمدن فرو می‌پاشد.

 

رامین، اصول تمدن‌سازی را شامل عدالت، معنویت و عقلانیت دانست و افزود: اگر عدالت را حاکم نکنیم آن حکومت تضعیف شده و به زودی نابود می‌شود.

 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون جوامع غربی غرق در فساد هستند و سیاستگذاران در باتلاق لجن و تباهی گرفتار بوده و اصالت‌های فردی این جوامع را به نابودی کشانده است؛ آن ها در شرایطی قرار دارند که همجنس‌بازان در سرنوشت ملت‌شان مسلط شده و این مصیبتی بزرگ است که دیر یا زود سقوط تمدن غرب را در پی خواهد داشت.

 

معاون اسبق مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بررسی شرایط فردی و اجتماعی تمدن غرب پرداخت و گفت: در این تمدن در حال حاضر فرد به آخر خط رسیده محکوم به انهدام است و فرد از درون خود را نابود کرده و امروز بهترین شرایط به وجود آمده تا جوانان ما برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی چاره‌اندیشی کنند./934/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات