۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۴۷۵۱۳
رییس قوه قضاییه:

غرب به نام حقوق بشر بدترین اعمال ضد بشری را مرتکب می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه با اشاره به اقدامات کشورهای مدعی حقوق بشر گفت: کشورهای مدعی حقوق بشر بدترین استفاده از حقوق بشر را انجام دادند.
 آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، صبح امروز، در دیدار با نخبگان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها با اشاره به بحث حقوق بشر گفت: ادیان دینی آمده اند راه بشر را هموار کنند.

آیت الله لاریجانی افزود: انقلاب هایی که در کشورها به ویژه در ایران رخ داد همان احیای حقوق بشر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات کشورهای مدعی حقوق بشر بیان داشت: این کشورها خودشان ظالمانه ترین اقدامات را علیه بشر انجام می دهند.

آیت الله لاریجانی با بیان این که کشورهای مدعی حقوق بشر که می گویند حق را می پذیریم تا جایی که اضرار به غیر نکند، افزود: آیا توهین به انبیاء اضرار به غیر نیست؟

وی با اشاره به این که یکی از روشنفکران غربی پس از جسارت به پیامبر(ص) گفته که حق داشتند توهین کنند، بیان داشت: تکلیف حق چه چیزی است که حتی تا بالاترین معیارهای ضد اخلاقی پیش برود.

رییس قوه قضاییه خطاب به این کشورها اظهار داشت: آیا ضرر رساندن به روح، روان و ارزش های انسانی مشکلی ندارد.

آیت الله لاریجانی یادآور شد: آیا انسان ها می توانند اختیاری سلب حیات خود کنند و یا اگر کسی به اختیار خودش خودکشی کند حق دارد.

وی در ادامه با بیان این که کشورهای مدعی حقوق بشر خودشان بدترین استفاده از حقوق بشر را انجام دادند، خاطرنشان کرد: از جنگ ویتنام، آثار بمباران ها تا فلسطین و غزه و لشکر کشی به عراق، اقدامات داعش و بی اعتنایی به رأی مردم بحرین نشان دهنده نقض حقوق بشر است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در راستای رسیدگی به شرایط نخبگان لرستان بیان داشت: این پیشنهادات پی گیری می شود.

آیت الله لاریجانی افزود: بخشی را در دستگاه قضا راه اندازی می کنیم تا مکانی برای حضور نخبگان داشته باشیم.

 رییس قوه قضاییه در پایان خطاب به مشاور خویش بیان داشت: تعامل با نخبگان زن نیز مورد توجه قرار گیرد./9459/پ202/ج 

ارسال نظرات