۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۴۷۵۶۷
صبح امروز؛

نخستین همایش سراسری مداحان برگزیده جوان در مشهد آغاز شد

خبر گزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج مداحان کشور گفت: همایش سراسری برگزیدگان جوان عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) به مدت دو روز در مشهد برگزار می شود.
همايش

محمد فراهانی، مسؤول سازمان بسیج مداحان کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  هدف از برگزاری این همایش را هماهنگ کردن و هم افزایی جامعه مداحان به خصوص قشر جوان، تحکیم روابط بین مداحان جوان و پیشکسوتان و توجه بیشتر به نقش ذاکران جوان در موضوع وحدت بین شیعه و سنی عنوان و اظهار کرد: در این راستا برنامه های سخنرانی و کارگاه هایی برگزار می شود تا با نظر سنجی، به بهترین راهکار برای افزایش وحدت شیعه و سنی دست یابیم و نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم.

 

وی با بیان این که این مراسم نخستین همایش مداحان برگزیده جوان کشور است، افزود: همایش به مدت دو روز در هتل فانوس دریای مشهد در حال برگزاری است و در آن از 100 مداح مطرح کشور دعوت شده اند.

 

دبیر همایش سراسری مداحان برگزیده جوان با اشاره به فرمایش رهبری که نقش مداحان را در مباحث معرفتی و معرفت افزایی مهم و اساسی دانستند، تصریح کرد: بر اساس بیانات امام(ره) و رهبری، برخی از جرقه های انقلاب اسلامی از ایام محرم و عزاداری های سیدالشهداء(ع) شکل گرفته است.

 

فراهانی خاطرنشان کرد: مداحان اهل بیت(ع) در تداوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، عرصه های سیاسی، معرفتی و تربیتی نقش مهمی ایفا کردند و از این به بعد نقش بیشتری نیز بر عهده دارند چرا که رهبری در بخشی از بیانات خود در مبارزه با ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی فرمودند، چشم امید ما به هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) است./844/ت302/ب5


ارسال نظرات